Skip to main content

Nu al een aantal weken last van traag en wegvallend internet. Zowel bedraad als onbedraad. Ik zou een wifi versterker toegestuurd krijgen, maar zie hier niet echt de oplossing in. De wifi gebruikers staan bv 2-3meter max van de modem af. Regelmatig dat het internet zo slecht is dat er gevraagd wordt vanaf de gebruikers om naar een ander netwerk over te stappen.

De modem is al gereset geweest en al verschillende keren de tool gebruikt. Momenteel hebben we de V9 box en die staat hier al aardig wat jaartjes ondertussen. Verbindingen van en naar de box zijn gecontroleerd en goed. Aan de gebruikers ligt het niet. Ik wil nu dan ook de modem omwisselen.

Hoi @Fred81, welkom op het forum!
Helaas kan ik deze experiabox niet om laten ruilen tenzij deze aantoonbaar defect is. Dit kan alleen bij de V7 of ouder.
Dat gezegd hebbende moet je je natuurlijk gewoon goed wifi kunnen hebben in huis!
Ik denk wel dat de Experia Wifi's hier een hoop verschil in kunnen maken. Deze gebruiken namelijk ook 5Ghz. Daarnaast kun je deze gratis bestellen via de online wifimanager als je ergens in huis onder de 20Mb/s blijft hangen. Als deze het probleem niet oplossen kunnen we natuurlijk altijd even verder kijken maar dat hoeft je niets te kosten.


Die zou je collega al 2-3 weken geleden opsturen. Ik wacht nog steeds. Lijkt mij nog steeds geen oplossing. Maar als jullie dit graag geprobeerd zien. Zie ik ze graag opgestuurd worden. Of op zijn minst waar de vorige set is gebleven...


Wat heb je zoal aangesloten qua randapparatuur aan het modem?


Al jaren dezelfde aantal en soorten gebruikers. Alleen 1 extra laptop vanwege thuis onderwijs. Die ene laptop gaat het niet maken of breken, want die is ook niet continu in gebruik


Natuurlijk kan er iets zijn met de v9 maar vaak hebben dit soort problemen toch een andere oorzaak. Kan je een keer bekabeld meten met alleen een pc of laptop aangesloten. Meet dan op www.speedtest.net. Ik ben benieuwd wat de snelheid dan is.


13 ping, 16 down, 2 up, bekabeld om 22.30 op een dinsdag en verder geen actieve gebruikers behalve 2 gsm die standby staan


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl kan je een screenshot zonder je postcode plaatsen?


Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 


 @Fred81, ik heb niets meer van je gehoord. Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden? Ik ben anders wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Joep en kijk ook graag even met je mee als je je gegevens toevoegt aan je profiel.
 


Oops, had je vorige bericht gemist. Heb nog steeds niks mogen ontvangen van KPN. Als het lukt, probeer ik later vandaag wat in te vullen