Skip to main content

Met regelmaat helemaal geen internet verbinding.

ik heb 2 wifi netwerken aangemaakt, 

1, op de experia V9

2 op de TPlink Deco P7  (zit met meerdere AP's ‘achter’ de experia)

op beide wifi's valt de internet verbinding volledig weg.

Vreemde is dat zelfs de Experia niet meer bereikbaar is. Laptops en telefoons hebben het zelfde probleem. Na een enkele minuten is er weer verbinding.

Een tijd geprobeerd zonder wifi van de experia, dus alleen de Deco, maar ook toen problemen,

Experia alleen is niet sterk genoeg om dit betonnen vinex huis van wifi te voorzien..

Aansluiting is Glasvezel met 100MB abo… 

Wie heeft een briljant idee?

Verbinding via de kabel lijkt te blijven werken.

gr.

Paul

Hoi @PaulS2406 . Welkom op het forum.

Wat raar dat dit zomaar gebeurt. Ik heb je lijn even snel doorgemeten en er lijkt vooralsnog niks mis met de toevoer van het signaal. 

Nu kan ik niet zoveel zeggen over je eigen AP's en wil me graag focussen op de experiabox. Wat gebeurt er als de experia de box, het enige wifi punt is? Als blijkt dat hier de verbinding ook telkens wegvalt ( op meerdere apparaten tegelijk) heb ik een duidelijk aanknopingspunt.

Zou je voor de zekerheid de v9 ook nog kunnen resetten? Daarmee bedoel ik een harde reset via het reset gaatje. Eventuele poortforwarding komt dan te vervallen. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Modem gereset, alleen wifi geinstalleerd op de Experia maar probleem blijft.

internet snelheid op laptop en telefoon hangt rond de 1,5 tot 7 Mbps. En met regelmaat enkele minuten geen internet. 

 


na de reset ook nog alles losgekoppeld van Experia.

internet snelheid nog steeds zeer wisselend. tussen 1.5 Mbps tot een piekje van 30Mbps.

abonnement is 100/100 glasvezel.!

tijd voor een nieuwe Experiabox ?


snelheid op laptop…..


Hoi @PaulS2406 . Dat houdt nog niet over, inderdaad. 

Ik zie in mijn systeem dat je onlangs de wifi tool hebt doorlopen. Daar is een wifi versterker uitgerold en die wordt eerdaags bezorgd. Klopt dat? Zo ja, wil ik graag afwachten wat het effect daar van is.