Skip to main content

Wij hebben thuis sinds twee weken constant wegvallend internet. Maakt thuiswerken, studeren en tentamens maken heel frustrerend.

Wifi of met draad maakt niets uit. Ligt dus aan de Experiabox of aan het inkomend signaal van KPN lijkt mij. 

Overweeg inmiddels serieus overstap naar glasvezel van Caiway. 

 

Admin: reacties in ander topic hier naartoe verplaatst voor de overzichtelijkheid

Goedemorgen BFJonk, 

Wij hebben thuis exact hetzelfde probleem. Sinds twee weken constant wegvallend internet. Maakt thuiswerken / studeren heel frustrerend.

Wifi of met draad maakt niets uit. Ligt dus aan de Experiabox of aan het inkomend signaal van KPN lijkt mij. 

Ik zal behalve deze reactie ook nog een aparte topic aanmaken. Sterkte!

 


Heeft u deze dingen in huis?

 


Ja.


@Nick83 hebben die er volgens u iets mee te maken dan? We hebben deze apparaatjes al heel lang namelijk en de storingen zijn twee weken geleden pas begonnen. 


@Nick83 hebben die er volgens u iets mee te maken dan? We hebben deze apparaatjes al heel lang namelijk en de storingen zijn twee weken geleden pas begonnen. 

Er zijn KPN monteurs die zeggen dat de v10a daar niet mee overweg kunnen. Ik heb hier op het forum al meerdere malen gelezen dat een KPN monteur een v10a verving door een v10 zonder a om deze reden. Ik heb hier al wel eens wat meer duidelijkheid over willen krijgen, maar nooit gekregen. 


Hoi @Jeroen de Vos . Welkom op het forum.

Excuses voor het late antwoord. Momenteel is het erg druk.

Mocht het probleem nog steeds spelen kun je dan je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.


Hoi Erwin, 

Volgens mij staat alles nu in mijn profiel


Hoi @Jeroen de Vos . Volgens mij meting zit er vrij veel achter zo'n  DVS.  Maar die meting is meestal niet heel betrouwbaar.

Verder meet ik nog een 1963(!) tuner.. Dat is een hele oude tv ontvanger.  Daar hebben we al veel betere voor. 

Ik wil voorstellen dat ik jou volgende week even bel om alles door te spreken. Ik wil een beter beeld krijgen van jouw netwerk. En we gaan die tuner omruilen, lijkt me. Of je moet er tevreden mee zijn. Maar de nieuwe itv tuners zijn veel sneller en hebben meer mogelijkheden. 

Ben jij volgende week in de middag te bereiken?


Dat is prima Erwin! Mijn 06 nummer staat in mijn profiel. Tot volgende week!
Voor mijn begrip: wat is een DVS? 


Excuus voor het jargon. Draadloze Verbinding Set.   (ook wel devolo. Dat is een veelvoorkomend merk waar KPN ook gebruik van maakt, met eigen merkje er op)

Dus dat kastje waar @Nick83  al over sprak en liet zien.


@Jeroen de Vos . Ik kom er achter dat ik alleen een vast nummer van jou heb. En daar krijg ik je nu niet op te pakken.

Kun jij je mobiele nummer in je profiel zetten? Dan doe ik morgenmiddag een nieuwe poging. :-)


Doe ik. Tot morgen


Ik heb je voicemail ingesproken, @Jeroen de Vos  :-)


Ik hoorde het. Je belde anoniem dus kan niet terugbellen. Ben nu beschikbaar!


@Erwin_ bel je mij anders morgen voor 16.00 uur? Ben heel de dag bereikbaar. 


Hoi @Jeroen de Vos . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben een aantal zaken doorgesproken. Ik zet ze voor het gemak nog even op een rijtje:

  • Waar zit je is/ra punt. Dat is de plek waar KPN het huis binnenkomt. Je geeft aan dat de experiabox nu in de woonkamer is aangesloten.  Vaak zit het echte aansluitpunt in de meterkast.

De reden waarom ik het vraag is omdat, als een is/ra door een bewoner zelf is doorgetrokken dit nadelig kan zijn voor de kwaliteit van de verbinding. Ik meet bij jou een vrij krappe uploadsnelheid en dat zou hier mee te maken kunnen hebben.

  • Hoe lang is de kabel die tussen het aansluitpunt en jouw experiabox zit?  Deze kabel zou maximaal 2 meter mogen zijn en rechtstreeks verbonden. Mocht er nog een ander kastje tussen zitten, mag je die verwijderen.
  • Zou je de experiabox willen resetten? Dit kan door een paperclip, 10 seconden in het reset gaatje te steken. Hierna gaan de lampjes even uit en heeft het modem 10 minuten nodig om weer helemaal op stoom te komen. Je mag de andere apparatuur aangesloten laten.  Als dit gebeurt is en je merkt dat je wifi versterkers niet goed meer werken mag je die ook nog resetten. Dit doe je door het reset knopje 10 seconden in te drukken.
  • Je gebruikt nu een DVS. Je overweegt een kabel. Dat raad ik sowieso altijd aan. Mocht je de DVS nog wel een tijdje gaan gebruiken is het handig om deze handleiding nog even door te lezen.

Via deze zelfhulp tool kun jij de huidige tv tuner omruil;en voor een modernere variant.

 

Ik lees het wel als je hier aan toe bent gekomen. Mijn plan is om dan de lijn opnieuw door te meten en te kijken of die upload al wat beter is.