Skip to main content

Een breinbreker. De melding is gisteravond al gemaakt, maandagochtend komt er een monteur. Maar toch ben ik benieuwd of iemand meer weet. 

 

Ik heb continu een wegvallende internetverbiding. Iedere 10 tot 20 minuten valt mijn internetsignaal weg. Zowel bekabeld als op WiFi. Alle routes netjes nagelopen; computer gedraad op mijn router aangesloten; dat gaat ook niet goed.

 

Maar nu is de magie: Mijn TV signaal blijft netjes stabiel en valt niet weg. Raar, want dit gaat óók over het internetsignaal. Iemand ideeën?

Zou mooi zijn als ik de monteur niet langs hoef te laten komen.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @jorritdrenth ,

Dat heeft waarschijnlijk iets met het modem te maken. De monteur zal vast een ander modem gaan proberen. 


@jorritdrenth 

Heeft de monteur jouw modem vervangen? 


Hallo @jorritdrenth Het is inderdaad een raar verhaal, maar ik neig ook naar de verklaring die Noordzee geeft. Hoe is het afgelopen? 


Een breinbreker. De melding is gisteravond al gemaakt, maandagochtend komt er een monteur. Maar toch ben ik benieuwd of iemand meer weet. 

 

@jorritdrenth 

Was een nieuw modem de oplossing voor de breinbreker? 


Hallo allemaal,

excuus dat ik niet eerder gereageerd had;  maar het probleem is nog niet oplost. 

 

De monteur is geweest en constateerde dat de kabels in de kast (ISRA punt) niet goed aangesloten waren. Behulpzame man, super gezellig, vakman. Internet leek daarna ook weer prima stabiel.

 

Maar nu gaat het de afgelopen dagen toch weer mis. Nu ook weer. We werken dus noodgedwongen op mijn hotspot op de telefoon.

 

De groene glasvezelkabel ligt al opgerold bij de deur, dus ik hóóóóóóóóóóóóp dat deze snel aangesloten wordt. Dan lost het zichzelf op. Het is zo wel even behelpen namelijk; hier in het bos hebben we overal Edge als verbinding (hahaha!). Er wordt dus weinig gestreamd.


Gebruikt u misschien een switch in uw netwerk? Zo'n kastje met 5 of 8 poorten?

 


Gebruikt u misschien een switch in uw netwerk? Zo'n kastje met 5 of 8 poorten?

 

Ja, en inmiddels ook een andere geprobeerd, die geeft ook deze problemen. Dus die is al vervangen..

 

De configuratie is:

→ Switch in gangkast

→ Deco Mesh Points

→ Switch boven die signaal doorgeeft naar achter in de woning (gedraad)

→ Switch in studeerkamer

 

Alle switches zijn “dom”. 


Ooh, das jammer @jorritdrenth Ik lees inderdaad terug dat de monteur het één en ander heeft aangesloten zoals het moet. Maar hetzelfde probleem is nu dus weer terug? Heb je er al weer contact over gehad met de klantenservice? 


Ooh, das jammer @jorritdrenth Ik lees inderdaad terug dat de monteur het één en ander heeft aangesloten zoals het moet. Maar hetzelfde probleem is nu dus weer terug? Heb je er al weer contact over gehad met de klantenservice? 

 

Nee, ik denk dat de klantenservice weinig kan doen. Het probleem is eigenlijk nooit weggeweest, maar de intervallen veranderen enorm. Daarom is het moeilijk te peilen wanneer het probleem er wel of niet is. Vanavond zijn er bijvoorbeeld erg veel storingen; een keer of 20 is hij er vandaag uitgeklapt.


Saillant detail overigens: het lijkt voornamelijk in de avond en nacht plaats te vinden dat het internet eruit vliegt.

 


Oh, ik zie net dat het glasvezelnetwerk hier pas in December 2020 operationeel is. Ik zal 5 boze kinderen hebben en relatieloos zijn wanneer ik voor die tijd het internet niet fatsoenlijk aan de praat heb gekregen. Ik zal morgen dus even met de klantenservice bellen :grin:

 


Gebruikt u misschien een switch in uw netwerk? Zo'n kastje met 5 of 8 poorten?

 

Ja, en inmiddels ook een andere geprobeerd, die geeft ook deze problemen. Dus die is al vervangen..

 

De configuratie is:

→ Switch in gangkast

→ Deco Mesh Points

→ Switch boven die signaal doorgeeft naar achter in de woning (gedraad)

→ Switch in studeerkamer

 

Alle switches zijn “dom”. 

En de tv ontvangers zijn rechtstreeks aan de Experiabox aangesloten? Niet via zo'n switch? En ook niet via zo'n Deco punt? Je moet deze switch gebruiken:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Als je er een tv ontvanger op aan wilt sluiten.


Gebruikt u misschien een switch in uw netwerk? Zo'n kastje met 5 of 8 poorten?

 

Ja, en inmiddels ook een andere geprobeerd, die geeft ook deze problemen. Dus die is al vervangen..

 

De configuratie is:

→ Switch in gangkast

→ Deco Mesh Points

→ Switch boven die signaal doorgeeft naar achter in de woning (gedraad)

→ Switch in studeerkamer

 

Alle switches zijn “dom”. 

En de tv ontvangers zijn rechtstreeks aan de Experiabox aangesloten? Niet via zo'n switch? En ook niet via zo'n Deco punt? Je moet deze switch gebruiken:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Als je er een tv ontvanger op aan wilt sluiten.

 

Hoi Nick,

 

De TV ontvangers zijn altijd via een Switch aangesloten geweest. En alle soorten Switches hebben er tussen gezeten.

 

De TV geeft ook nooit problemen; Internet valt uit, niet de TV. 

 

En voor wat betreft het internet: zowel via mijn WiFi valt het internetsignaal weg, alsook wanneer ik rechtstreeks gedraad aansluit op de ExperiaBox. 

 


Reageer