Skip to main content

Dag,

 

Sinds 2 maanden KPN glasvezel. Eerste maand was alles stabiel maar momenteel heb ik momenten dat internet eventjes wegvalt. Een ping -t richting google ~30 min resulteert in standaard 5% packet loss. Nu is dit geen ramp maar wel mega irritant;

Reply from 2a00:1450:400e:811::2003: time=4ms
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 2a00:1450:400e:811::2003: time=4ms

 

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb volgens mij de KPN BOX 12 (laaste?), reset etc uitgevoerd. De PC zit direct aangesloten op modem er zit niks tussen.

 

 

Gezien je ervaringen zou het wellicht de moeite waard zijn om alternatieve opties binnen het aanbod van serviceproviders te overwegen. Er zijn mogelijk betere keuzes die meer in lijn zijn met je verwachtingen. Het is de moeite waard om de markt te verkennen en te kijken of je een betere match kunt vinden voor je behoeften.


Hallo @Jan1988v1, welkom op het KPN Forum!

Balen dat je een instabiele lijn ervaart. Uit de gegevens die je deelt, maak ik niet direct op dat er sprake is van packet loss. Nu heb je het ook over een wegvallende verbinding, dus ik vraag me sterk af of hier sprake is van packet loss. Het kan zijn dat jouw lijn instabiel is. Je hebt je modem al gereset lees ik en ook heb je de pc bekabeld aangesloten, heel goed. Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten stroomloos gemaakt?

Verder raad ik je aan om onze service tool Problemen & storingen met internet & wifi eens te doorlopen.