Skip to main content

Ik heb sinds een jaar last van wegvallend internet. Het lijkt erop dat het heel kortstondig een dip in het signaal is. De VPN van mijn werk klapt eruit, de rest blijft redelijk doorlopen. De VPN van het werk is in orde, daar heb ik uiteraard onderzoek naar laten doen.

Q2 2020 heb ik een nieuw modem ontvangen in de hoop dat dat het probleem verhielp, maar helaas.

5 januari is een KPN storingsmonteur langs geweest en heeft het aderpaar omgewisseld, ISRA punt vervangen en de poorten in de wijkcentrale opnieuw geconfigureerd. Het leek even goed te gaan, maar nu valt de verbinding gemiddeld 6x per dag weg.

Vandaag de KPN klantenservice gebeld. Ik kreeg te horen dat het modem geen functie heeft omdat ik WLAN uit heb gezet. Ik heb uitgelegd dat ik eigen apparatuur heb, maar dat ook een directe verbinding (dus van het modem naar mijn laptop) niets uitmaakt. De lijn is doorgemeten en die is goed gevonden, dus kon ik een betaalde monteur krijgen. Op de vraag of het 2e aderpaar geactiveerd kon worden om te kijken of de problemen dan nog bestaat, kreeg ik het antwoord dat de betaalde monteur dat uit kan zoeken.

Er werd voorgesteld om het modem naar de fabrieksinstellingen te resetten, maar omdat KPN nog steeds het certificaat niet heeft vervangen kan ik alleen via mijn telefoon in het modem komen. Instellen is een kriem op die manier.

Ik zou graag een stabiele verbinding willen. Ik werk op een telefonische helpdesk (en zoals 90% van Nederland thuis) en zo kan ik niet goed werken. Ik hoop dat KPN mij kan helpen in deze zaak.

 

Met vriendelijke groet,

Gidion

Hallo @Gidion1987 , als ik goed tussen de regels door lees heb je een Experia V10a. Die is via 192.168.2.254 te benaderen en die foutmelding is doorheen te klikken en toch aanpassingen te doen.

Voor een fabrieks-reset hoef je niet in het modem te zijn, dat kan met een paperclip via het resetgaatje.

 


Hallo @Gidion1987 , als ik goed tussen de regels door lees heb je een Experia V10a. Die is via 192.168.2.254 te benaderen en die foutmelding is doorheen te klikken en toch aanpassingen te doen.

Voor een fabrieks-reset hoef je niet in het modem te zijn, dat kan met een paperclip via het resetgaatje.

 

Hoi Jan,

Ik heb inderdaad een Experia V10a. Ik ben benieuwd hoe je door de fout heen komt. Al mijn browsers (Firefox, Chrome, Internet Exlorer en Edge) geven daar niets over aan. Voorheen kon je kiezen voor “Risico aanvaarden en doorgaan”, maar dat is er niet meer.

Ik ben vergeten te vermelden, dat ik nadat de monteur weg was in janurai, ik het modem heb gereset met een paperclip en daarna de boel via mijn telefoon opnieuw moest instellen.


Hallo @Gidion1987 , als dat door enteren niet meer lukt kun je alleen nog wachten op een update voor de 10a.

Ik neem aan dat je voor je werk bekabeld werkt en niet draadloos.

Vandaag de KPN klantenservice gebeld. Ik kreeg te horen dat het modem geen functie heeft omdat ik WLAN uit heb gezet. 

Die meneer/mevrouw van de helpdesk moet nodig bijgeschoold worden met zo'n onzin opmerking.

 

 

 


Hallo @Gidion1987 , als dat door enteren niet meer lukt kun je alleen nog wachten op een update voor de 10a.

Ik neem aan dat je voor je werk bekabeld werkt en niet draadloos.

Vandaag de KPN klantenservice gebeld. Ik kreeg te horen dat het modem geen functie heeft omdat ik WLAN uit heb gezet. 

Die meneer/mevrouw van de helpdesk moet nodig bijgeschoold worden met zo'n onzin opmerking.

 


 

@JanD Ik werk inderdaad bedraad. Maar het maakt niet uit welke verbinding ik neem het blijft huilen met de pet op.

De update is volgens mij al een tijd geleden beloofd, duurt wel vrij lang.


 


Hallo @Gidion1987 vul in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer in en een moderator komt er op terug.

Succes.

 


@Gidion1987 Welkom op het forum. 

Ik zie inderdaad dat je vaak je modem moet resetten. Ook zie ik dat er al veel geprobeerd is! 

Ik wil je vragen om nog 1 ding te proberen, mocht dat het probleem niet oplossen dan wil ik graag een monteur aansturen. 

Heb je een mogelijkheid om de kabel tussen het ISRA punt en de Experiabox te vervangen en controleren of het probleem hierna nog bestaat?

Mocht dat het geval zijn dan hoor ik het graag en gaan we verdere stappen ondernemen! 


@Rutger_ Ik heb de kabel vervangen maar ook vandaag viel mijn signaal weer weg. Het lijkt alsof het modem de verbinding ineens mist maar niet reset. Wellicht is het een idee om het tweede aderpaar in te schakelen om te kijken of het probleem dan nog bestaat. Ik heb het idee dat het signaal vanuit de wijkcentrale even wegvalt en daarna weer inschakelt. Als eerst 1 aderpaar wegvalt en even later de andere blijft de verbinding volgens mij bestaan. De snelheid zal alleen fluctueren, maar dat lijkt me geen probleem.


@Gidion1987 Bedankt voor het testen! Ik heb in dit geval een monteursafspraak ingepland en dit heb ik zo snel mogelijk gedaan. 

De monteur staat nu gepland voor 23-02 tussen 10:00 en 12:00, mocht dit niet uitkomen kun je het dan snel mogelijk laten weten? Dan ga ik uitzoeken of ik hem nog kan verzetten! 


@Rutger_ Bedankt voor het inplannen. De datum en tijd komt prima uit. Voordeel van het thuiswerken. Ik laat even weten wat er is gedaan en of de verbinding stabiel is en blijft. Bedankt voor het inplannen en reageren op deze post!


@Rutger_ de monteur is net geweest en er is een nieuw modem opgehangen. Ook heb ik pairbonding met de monteur besproken. Ik zou dit aan kunnen vragen via de klantenservice, maar omdat we al contact hebben lijkt me het via deze weg handiger. Ik zie op Fourstack dat pairbonding niet beschikbaar is op mijn adres, maar wel bij de twee directe buren. Het was ooit wel beschikbaar, ik heb dan ook het idee dat het komt omdat er werkzaamheden waren op mijn adres met de twee aderparen. Zou je pairbonding in gang kunnen zetten? Dan heeft KPN echt alles gedaan wat in haar macht ligt om de problemen te verhelpen. Het ISRA punt is in orde voor pairbonding en het modem ook, het is alleen nog het activeren in de wijkcentrale volgens mij.


@Gidion1987 Ik moet je op dit moment helaas teleurstellen. Gedurende de corona periode doen we al geen pairbonding aansluitingen en op dit moment is het ook nog niet duidelijk wanneer we dit wel weer gaan doen. 

In de toekomst zal het ongetwijfeld weer mogelijk worden, maar wanneer is ook voor mij een vraag. Ook zie ik inderdaad dat het voor de buren wel beschikbaar is via Fourstack, dat zou kunnen betekenen dat er of een ader mis of dat er administratief iets niet in orde is. 

Maar dit kunnen we pas uitzoeken op het moment dat we weer pairbonding opdrachten gaan uitvoeren.