Skip to main content

hopelijk is er hier iemand die me kan helpen, ik heb 2 vragen:

vraag 1) Ik heb op mijn experiabox een google nest wifi aangesloten. De experiabox zendt zelf ook een wifi signaal uit. Is het verstandig om het wifi signaal van de experiabox dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord te geven als die van de google nest wifi?

 

vraag 2) gisteren viel het wifi netwerk van de google nest wifi een paar keer uit, terwijl de apparatuur pas 1 maand staat. Op de google nest heb ik ook een gastennetwerk aangemaakt wat dan wel blijft uitzenden en soms zelfs sterker is dan het hoofdnetwerk van de google nest. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen om te voorkomen dat dit nog vaker gebeurd?

 

alvast bedankt voor de reactie(s)

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @jsambeeck, welkom.

Je hebt dus een Google Nest op jouw Experia Box aangesloten. Ik moet zeggen dat ik hier niet bekend mee ben. Ik denk wel dat het het beste is om de Experia Box een eigen netwerk te geven. Dus niet hetzelfde netwerk als de Google Nest. 

Vraag 2 moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Ik kan alleen denken reset deze en stel deze opnieuw in. Maar hopelijk komt er nog iemand voorbij met Google Nest ervaring.