Skip to main content

Beste klantenservice, ik heb geruime tijd last van wifi verbinding die steeds wegvalt of vastloopt. Als ik muziek via you tube luister of stream naar mijn tv met Chrome dan valt het steeds weg of loopt het vast. Kunnen jullie achterhalen waar het aan ligt. Moet ik een nieuwe modum kastje... Ik heb namelijk  een Experia box v8? Ik hoor het graag van jullie. Hartelijk dank. 

@SDKIPD welkom op het forum! In de meeste gevallen, vooral als het alléén om de wifi gaat is een nieuw modem niet nodig en kan je zelfs een hoop moeite besparen door deze niet om te wisselen. Als het modem wel defect blijkt te zijn dan gaan we deze uiteraard wel gewoon omwisselen. Ik zou je eerst willen vragen of je al gebruik hebt gemaakt van de Wifi Manager van KPN en zo ja wat daar de uitkomst van was? In veel gevallen kan er met instellingen een oplossing geleverd worden, soms zelfs met (gratis) apparatuur voor thuis. Ik hoor graag van je of deze geholpen heeft! :relaxed:


Goedenavond Bram, 

Dank u wel voor uw reactie. 

Ik kreeg bij de meeting onderstaand  informatie..maar ik ontvang niet zoveel MB 

  • Moeder kijkt GTST in de woonkamer via een HD iTV (8 Mbit/s)
  • Vader kijkt sport op zolder via een niet-HD iTV (4 Mbit/s)
  • Dochter is aan het Youtuben met haar tablet (10 Mbit/s)
  • Zoon kijkt Netflix via zijn laptop (6 Mbit/s)

 


@SDKIPD zou je in dat geval je profiel in kunnen vullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik de achterliggende gegevens? Het zou kunnen zijn dat er vanuit onze kant iets gedaan moet worden namelijk.


Hoi Bram, 

Thanks voor je berichtje. Ik heb het nu ingevuld. Thanks voor het onderzoeken. 

 


Ik heb het voor je nagekeken @SDKIPD en wat ik zie is dat de verbinding naar de woning in ieder geval goed en stabiel is. Daarnaast ligt de snelheid die je gemeten hebt met de Wifi Manager boven de 60Mbit/s. Als je met je chromecast 4K kwaliteit zou willen streamen is daar ongeveer 20Mbit/s voor nodig. Waar je de meting gedaan hebt is de snelheid dus uitstekend. Wat je denk ik het best zou kunnen doen is een reset van je modem doen en daarna kijken of de stabiliteit terug komt. Wel kan het zijn dat met de reset je wifi naam en wachtwoord teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen. Mocht dit zo zijn kan je het best bijvoorbeeld een laptop met een internetkabel aansluiten op het modem en de Servicetool op onze website gebruiken om de naam en het wachtwoord weer aan te passen. 


Thanks Bram voor het nakijken en je uitleg. Ik zal je advies opvolgen en dan kijk ik of het beter gaat met de verbinding. Fijne avond.