Skip to main content

Wat kan ik nu nog doen?

sinds vorige week vrijdag blijft mijn netwerk steeds wegvallen zowel bedraad als wifi. Over de week verschillende Speedtest gedaan via ookla op aanraden van de kpn monteur. Gemiddeld met een bekabelde verbinding op de box 12 zit op 70,21 en down op 72,68 terwijl ik een abonnement heb van 200. De ping hangt rond de 100 en de jitter rond de 500. Maandag kwam een monteur die heeft de glasvezelkastje vervangen en gemeten die verbinding was voldoende. Alle kabels in huis gemeten daar kwam het signaal perfect door. Wat zit er tussen deze twee? de box 12. In het weekend is de box door een admin reset zijn log kwijt geraakt, dus de monteur kon niks aan de box zien. Er zou een klantenmonitor worden aangezet maar als ik hier naar vraag bij de klantenservice kan niemand deze inzien. Wel is me nu meerdere keren verteld door de klantenservice wanner ze meekijken dat ze geen verbinding krijgt met de box of een storingsmelding. 
 

Hoe kan ik nu verder want ik werk normaal vanuit huis maar dit gaat niet. Ook alle smart apparaten zijn de weg kwijt en ik kan ze niet aansturen. 
 

extra info: de Speedtest is door middel van verschillende apparaten met dezelfde uitkomst. 
Ook de tv ondervind problemen door de slechte verbinding. 
 

Met vriendelijke groet, 

Femke
 

 

Hoi @Femke95, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Afgaande op je bericht klinkt het alsof er een ticket voor je is aangemaakt en dat betekent dat de technische dienst dit in beheer heeft. Dat vermoed ik in ieder geval op basis van je beschrijving. Heb je vandaag toevallig nog iets gehoord? En is er ook nog iets in de situatie veranderd? Ben benieuwd en hoor het graag van je!


Hoi @Jan van KPN 

 

we zijn nu twee weken verder en het wordt niet beter. Er zou inderdaad een ticket zijn maar als ik chat of bel kan niemand die inzien en zeggen ze wacht maar even af. Mijn man werkt normaal vanuit huis maar dat lukt niet omdat de verbinding steeds wegvalt. Deze week Speedtest bijgehouden van Ookla op aanraden van de monteur. De beste score is 78,09 download en  50,45 upload en dat is bekabeld aan de experia box 12 (kabel getest door de monteur). Maar niemand die contact met ons heeft opgenomen vanuit de ticket. Het lijkt of we gewoon worden afgehouden en van het kastje naar de muur worden gestuurd. 5 jaar klant en dan heb je problemen en kunnen ze je niet vinden. Vergeet 1 keer te betalen de heb je binnen een dag iemand aan de lijn. Een dag problemen oké, een paar dagen oeps maar mee te dealen. Maar twee weken begint echt problemen te geven voor ons. 
 

Hoe gaat dit opgelost worden en ondertussen wil ik ook wel dat je iets van een excuus actie mogen ontvangen. We zaten te twijfelen over een 4gig aansluiting nu overwegen we een andere provider. En wij houden helemaal niet van overstappen maar dan mag dit wel opgelost worden op een nette manier. 


Hoi @Jan van KPN 

 

we zijn nu twee weken verder en het wordt niet beter. Er zou inderdaad een ticket zijn maar als ik chat of bel kan niemand die inzien en zeggen ze wacht maar even af. Mijn man werkt normaal vanuit huis maar dat lukt niet omdat de verbinding steeds wegvalt. Deze week Speedtest bijgehouden van Ookla op aanraden van de monteur. De beste score is 78,09 download en  50,45 upload en dat is bekabeld aan de experia box 12 (kabel getest door de monteur). Maar niemand die contact met ons heeft opgenomen vanuit de ticket. Het lijkt of we gewoon worden afgehouden en van het kastje naar de muur worden gestuurd. 5 jaar klant en dan heb je problemen en kunnen ze je niet vinden. Vergeet 1 keer te betalen de heb je binnen een dag iemand aan de lijn. Een dag problemen oké, een paar dagen oeps maar mee te dealen. Maar twee weken begint echt problemen te geven voor ons. 
 

Hoe gaat dit opgelost worden en ondertussen wil ik ook wel dat je iets van een excuus actie mogen ontvangen. We zaten te twijfelen over een 4gig aansluiting nu overwegen we een andere provider. En wij houden helemaal niet van overstappen maar dan mag dit wel opgelost worden op een nette manier. 

Goed dat je weer aan de bel trekt @Femke95 want ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Zeker met het thuiswerken in ogenschouw is een goede verbinding natuurlijk essentieel. Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier erbij pakken en vanuit daar verder kijken.


@Jan van KPN sorry voor de late reactie gisteren en vandaag een nieuw dieptepunt bereikt met een aantal uur 4Mbps download en 0.01Mbps dus ik kon niet eens op het forum komen. Maar volgens mij is het nu gelukt mijn profiel bij te werken


@Jan van KPN sorry voor de late reactie gisteren en vandaag een nieuw dieptepunt bereikt met een aantal uur 4Mbps download en 0.01Mbps dus ik kon niet eens op het forum komen. Maar volgens mij is het nu gelukt mijn profiel bij te werken

Bedankt @Femke95 :)
Er is inderdaad een ticket aangemaakt voor de technische dienst en zij hebben dit nog steeds in beheer (daarmee bedoel ik dat het ticket nog openstaat) en volgens mijn informatie heb je daar gister ook nog contact over gehad (nadat je dit berichtje had gepost). Wat ik begrijp is dat er in juni een afspraak staat om het glasvezelkastje te vervangen maar wil onze technische dienst ook nog iemand langs laten komen. Ik neem aan dat dit ook met jou is besproken?


Hoi @Jan van KPN 

 

28 mei zijn er twee monteurs langs gekomen, deze hebben alle kabels doorgemeten glasvezel van buiten naar binnen, de kabels binnen vanaf het modem en de wifi dekking. Deze waren allemaal goed. Het enige wat niet getest is was de box want de log hiervan was niet uit te lezen door een “volledige admin reset vanuit KPN” zoals dit werd benoemd. Daarom zou er een monitor aan worden gezet die dit in de raken zou houden, deze zou een week zijn en daarna zouden we horen of er vanuit KPN bijzonderheden te zien waren. Ze hebben toen gelijk het glasvezelkastje vervangen. Deze zou eigenlijk 3 juni worden vervangen die afspraak is er toen uit gehaald. 
 

Op advies van de monteur ookla Speedtest gedownload, ik heb daar volgens de app regelmatig een pakketverlies van 60% en schrikbarende waardes in ping en jitter. 
 

Wat opvallend was is toen de glasvezelkast werd vervangen de box niet aangaf dat hij geen netwerk binnen kreeg. En omdat er toen echt net een reset was gedaan was de verbinding even goed toen de monteur er was. Want steeds na een (soft)reset van de box is het netwerk een uurtje oké maar zakte daarna in. Mijn vermoeden is dus dat in de box iets niet goed gaat, maar ik ben daar niet de expert in dus als KPN zegt dat is het niet vaar ik daarop mee.

 


Hoi @Jan van KPN 

 

28 mei zijn er twee monteurs langs gekomen, deze hebben alle kabels doorgemeten glasvezel van buiten naar binnen, de kabels binnen vanaf het modem en de wifi dekking. Deze waren allemaal goed. Het enige wat niet getest is was de box want de log hiervan was niet uit te lezen door een “volledige admin reset vanuit KPN” zoals dit werd benoemd. Daarom zou er een monitor aan worden gezet die dit in de raken zou houden, deze zou een week zijn en daarna zouden we horen of er vanuit KPN bijzonderheden te zien waren. Ze hebben toen gelijk het glasvezelkastje vervangen. Deze zou eigenlijk 3 juni worden vervangen die afspraak is er toen uit gehaald. 
 

Op advies van de monteur ookla Speedtest gedownload, ik heb daar volgens de app regelmatig een pakketverlies van 60% en schrikbarende waardes in ping en jitter. 
 

Wat opvallend was is toen de glasvezelkast werd vervangen de box niet aangaf dat hij geen netwerk binnen kreeg. En omdat er toen echt net een reset was gedaan was de verbinding even goed toen de monteur er was. Want steeds na een (soft)reset van de box is het netwerk een uurtje oké maar zakte daarna in. Mijn vermoeden is dus dat in de box iets niet goed gaat, maar ik ben daar niet de expert in dus als KPN zegt dat is het niet vaar ik daarop mee.

 

Bedankt voor de heldere toelichting @Femke95!

Om eerlijk te zijn, durf ik zelf niet te zeggen of dit een probleem is met de (Experia) Box of dat er toch iets anders gaande is wat er voor zorgt dat jouw bandbreedte zo laag is. Wat wel duidelijk is, is dat er iets niet goed gaat en de juiste afdeling ontfermt zich hier reeds over. Ik twijfel er niet aan dat het wordt opgelost en ik hoop natuurlijk ook zo snel mogelijk. Ik heb het openstaande ticket net ge-update en ik hoop dat dit er voor zorgt dat het allemaal wat sneller gaat 🙏🏻


Reageer