Skip to main content
Al meer dan een jaar regelmatig wegvallen van een bekabelde internetaansluiting op glasvezel.

Deze avond was het zelfs storend omdat de verbinding helemaal weg was, mijn AVG melden verbinding verbroken. dat heb ik nog niet eerder gezien. KPN heeft de experiabox al vervangen, enkele maanden geleden. heeft niet het gewenste effect gehad. Wat voor mogelijkheden hebben we nu nog. De TV heeft er geen last van? Telefoon weet ik niet er wordt op de vaste lijn niet veel gebeld.
Goedemorgen @adden, bedankt voor je bericht!



Het is dus helaas nog niet opgelost, ik zie dat je namelijk in mei ook al met een storing kwam (maar dan van televisie). De televisie problemen zijn nu opgelost, maar bekabeld internet heeft nog steeds wegvallende verbindingen? Kan je aangeven of dit op bepaalde momenten gebeurt (bijvoorbeeld altijd in de avond). En wat gebeurt er op dát moment met het modem (Experia Box) en welke lampjes knipperen er op dat moment op het glasvezelkastje? Dat is namelijk erg belangrijk om te weten, zodat ik het een en ander kan uittesten hier.



Ik zou in ieder geval willen aanraden om op het moment dat de verbinding wegvalt contact met ons op te nemen. Dit kan altijd via 0800-0402 of via de LiveChat. Dan kunnen we namelijk direct zien wat er aan de hand is, en hier naar handelen.
Beste Susan, het wegvallen is meestal "kort" waardoor als bij ik de Experia box en het glasvezelkastje ben, geen afwijken meer te zien zijn. Met de speedtest zie ik wel meer, er zitten "deuken" in de grafiek en soms is er geen verbinding mogelijk, als dat gebeurt is dat zichtbaar op de speedtest, dat heeft een paar minuten een lagere internet snelheid zowel bij down- en upload. Deze avond, 11-10-2019, alleen aan het begin van de avond enkele uitvallen. Vanaf ongeveer 22.00 is het goed. Onderstaand een uitval 9 oktober


@adden, dankjewel. Ik heb een meting vanuit hier uitgevoerd en ik zie de afgelopen dagen geen 'echte' verbrekingen. Dat kan betekenen dat het ergens tussen het apparaat en de Experia Box fout gaat, hoogstwaarschijnlijk. Dat je een paar deuken ziet kan kloppen, de snelheid kan variëren en is bijna nooit zo mooi constant dat je helemaal een rechte lijn ziet.



Heb je de FTU (glasvezelkastje) al een keer helemaal stroomloos gemaakt? En gebruik je het rode kabeltje tussen de Experia Box en de FTU? Hier kan het namelijk nog in zitten.. heb je misschien een kabel in huis die je kan testen om te controleren of het niet aan het rode kabeltje ligt?



Mocht het probleem blijven dan kan ik altijd nog een monteur toesturen. Een collega van me geeft aan dat het nog in de FTU kan zitten, heeft de monteur de vorige keer hier ook naar gekeken?

Bedankt voor je reactie. De rode kabel zit tussen de Experia Box en de FTU.

Ik ben bij een komplete uitval gelijk naar beneden gegaan om op de Experia Box en FTU te kijken of er iets anders is met de LEDtjes, de LEDtjes op de Experia Box waren we wel aan maar er zat een “ander” knipperpatroon bij de internet ook de FTU had een afwijkend beeld. Alles wat heel snel weer "normaal”.

Ik heb kabels in huis die ga in tussen FTU en de Experia Box aansluiten en dan gaan we zien.

De monteur heeft met een spuitbus "gepoetst” in FTU, zoals hij het aanduide.


Hi Adden, fijn dat je dat nog even probeert. Heb je overigens het FTU kastje ook 10 seconden stroomloos gehad? Ik lees ook dat de tv geen last heeft van uitval. Als het op je pc uitvalt, valt het ook op andere apparaten weg? Mobieltjes/tablets/laptops.


Het FTU kastje heeft langer dan 10 sec. stroomloos geweest, ik heb ooit geleerd dat het minimaal 15 sec. moet zijn en dat doe ik als weer eens opnieuw opgestart moet worden.

De tablet is dan uiterst traag, mobieltjes hebben geen last die gebruiken niet mijn internet maar G4 en G3 en als ze de wifi gebruiken merk ik dat niet, let er eigenlijk niet op, want dat kan altijd wel eens traag zijn. Op een televisie die geen buffer heeft merk je het wel die dan even zijn beeld kwijt. De televisie die we normaal gebruiken heeft een buffer (daardoor "loopt” het iets achter met de televisie zonder buffer).

Ik blijf het controleren misschien zie ik nog iets wat een signaal is voor wat er gebeurt.

Jullie ook bedankt voor de reacties.


@adden, dankjewel. Ik zie vanuit hier geen verbrekingen meer afgelopen dagen.. Op het moment dat je het merkt is het nog altijd handig om op dát moment met ons te bellen. Dan kunnen we het namelijk beter herleiden. Op dit moment kan ik vrij weinig meer voor je betekenen ben ik bang.. Maar ik hoor het uiteraard graag of je zelf nog ergens achter komt! 


Beste Susan, vorige week zaterdag was het signaal enkele minuten nul, direct 08000402 gebeld, was omstreeks 22.20 werd opgenomen met KPN-wacht?? ik vertel dat mijn internet weer weg was, antwoord daar zijn we niet voor, wij zijn voor storingen. Van mijn kant de volgende vraag is dit geen storing? Nee, bel maandag maar terug. Einde gesprek. Ik ben bijna altijd in de avond op mijn PC dus heb ik last van de storingen in de avond. Ik vind het jammer dat dit niet goed is opgenomen.


@adden, in overleg hebben we zojuist een monteur ingepland voor morgenavond. Ik hoor graag van je hoe dit is gegaan en of hiermee jouw wegvallende verbindingen opgelost zijn :) 


Reageer