Skip to main content

ik heb sinds een paar maanden de modem box 12. Ten eerste kan ik met regelmaat niet meer inloggen en ten tweede heb ik met regelmaat dat ik wel verbonden ben met de wifi maar geen internet heb.

ook al meerdere keren contact gehad met KPN maar die zeggen dat er niets aan de hand is. 

wie kan mij hier een passende oplossing voor geven.

 

met vriendelijke

Richard 

Jammer 😔

Hoe branden de lampjes op beide Experia Wifi's op dit moment?

En als de wifi uitvalt, hoe branden de lampjes dan?


Die branden zoals het hoort te zijn. Het gaat erom dat ik wel verbonden ben met de wifi maar dat er geen internet is.


Dat begrijp ik inderdaad.Het lastige is dat bekabeld dus schijnbaar wel goed werkt, de verbinding zelf is in principe dus prima.Het probleem lijkt hem in de Experia Wifi's te zitten of door de MESH van de Box 12(aangezien de V10 het wel goed deed).

Ik weet niet of dit haalbaar is , maar zou je de Experia Wifi's een dagje kunnen afkoppelen en kijken hoe het enkel met de wifi van het modem gaat?

De Experia wifi's zitten trouwens niet achter een switch, maar direct op de Box 12?


De experia wifi's zitten rechtstreeks op de modem.


Poe, lastig dit.

Zou je de Experia wifi die het dichtst bij de Box 12 staat kunnen afkoppelen en de wifi op de Box 12 weer kunnen aanzetten?Hoe gaat het dan?

 


Goedemiddag @Richard Harkema !

Ik heb bij mijzelf een testopstelling gemaakt (Box 12+  1 Experia WiFi) en ik ervaar inderdaad exact hetzelfde als jij.Wifi 6 uitzetten heeft geen effect.

Ik zal ook de combinatie V10+ 2 Experia wifi's testen.

 

 

 


Dan zou je haast zeggen dat de combinatie box 12 en experia wifi niet goed werkt.

 

Ben erg nieuwsgierig 


Hoi @Richard Harkema ,

Met de V10+ Experia wifi gaat 't ook mis.

Normaliter gebruik ik 2 Deco M4 AP's + V10, beide bekabeld en staan op dezelfde plaats als nu de Experia wifi.Dit werkt compleet probleemloos.

Naar mijn mening is mijn netwerk gewoon orde, dus waar het hem in zit weet ik echt niet.


Als ik jouw verhaal zo lees. Zou je haast gaan denken dat het probleem in de experia wifi 's zitten. En misschien heb ik het probleem met de v10 ook wel gehad maar dan in veel mindere mate.


Tja, of heel toevallig zijn bij ons beide de Experia wifi's defect …

Ik ga in ieder geval de Deco's weer terugzetten, ik vind de verbinding met de Experia wifi gewoon zeer slecht.

Je zou natuurlijk zelf ook Deco's kunnen aanschaffen, en als die niet bevallen terugsturen.Maar ik vind de Deco M4 zelf best prijzig.Er kwam laatst iemand anders op dit forum voorbij met dezelfde klachten, die had de Experia wifi omgeruild voor Deco's en had ook geen enkel probleem meer daarna.


Ik ga dit verder nog ff uitzoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken en uitproberen


Hoi @Richard Harkema ,

Ik heb zelf nog wat meer getest, en het lijkt pas mis te gaan wanneer het signaal lager is dan -67dBm.Dan gaat de verbinding schakelen tussen de 2 punten en word eigenlijk onbruikbaar, waar de Deco's en de wifi van de V10 zelf bij -67dBm en zelfs nog wat lager gewoon nog steeds een bruikbare en stabiele verbinding kunnen leveren.

Bij een signaal boven de -67dBm werken de Experia wifi’s hier prima.

Ik verwacht dat de MESH van de Experia wifi niet goed werkt.


Hoi @Richard Harkema ,

Ik heb nog wat dingen getest bij de Experia wifi, zoals Extra WiFi aanzetten, een vast kanaal in te stellen en de Arris VIP2952 die op de Experia wifi aangesloten is uit te zetten.Dit alles heeft geen effect.

 

Ik heb de Deco er weer neergezet, zelfs bij -75dBm een stabiele en goed bruikbare verbinding.Voor de rest heb ik aan mijn netwerk helemaal niks veranderd.

 

Ik tast echt in het duister waar dit 'm in zit...


 

 

Hoi @Richard Harkema ,

Ik heb nog wat dingen getest bij de Experia wifi, zoals Extra WiFi aanzetten, een vast kanaal in te stellen en de Arris VIP2952 die op de Experia wifi aangesloten is uit te zetten.Dit alles heeft geen effect.

 

Ik heb de Deco er weer neergezet, zelfs bij -75dBm een stabiele en goed bruikbare verbinding.Voor de rest heb ik aan mijn netwerk helemaal niks veranderd.

 

Ik tast echt in het duister waar dit 'm in zit...

Mooi om te zien dat je zo goed aan het meedenken bent @martijn197108 :)

Zelf krijg ik de indruk dat het wel eens iets met het bereik zou kunnen zijn.

 

 

Ik ga dit verder nog ff uitzoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken en uitproberen

Waar bevind jij je ten opzichte van de Experia wifi's wanneer er sprake is van uitval? Heb je de mogelijkheid om eens dichter bij te gaan zitten en er voor te zorgen dat er geen storingsfactoren zijn tussen jouw apparaat en de dichtstbijzijnde Experia wifi?

 


Hallo Jan

 

Het maakt niet uit waar ik mij bevind. Meestal bevind ik mij wel binnen 5 mtr van de experia wifi


Goedemorgen @Richard Harkema, ik ga dit signaal doorzetten maar of hier op korte termijn een oplossing voor komt durf ik niet te garanderen 😟

 

 


Je zou eventueel een SuperWifi kunnen proberen @Richard Harkema .De nieuwprijs is €54,50 via de wifi manager of €99,50 in een KPN winkel.Persoonlijk vind ik dat wel een hoog bedrag, je zou ook op Marktplaats kunnen kijken.

 

 


Je zou eventueel een SuperWifi kunnen proberen @Richard Harkema .De nieuwprijs is €54,50 via de wifi manager of €99,50 in een KPN winkel.Persoonlijk vind ik dat wel een hoog bedrag, je zou ook op Marktplaats kunnen kijken.

 

 

Goede tip @martijn197108