Skip to main content

Als ik de grens met België passeer valt geheid mijn telefoon uit. Van de week was ik aan het bellen tijdens het passeren van de grens en toen ik de grens passeerde viel meteen het gesprek weg omdat de verbinding vebroken werd. Ik vind dit zeer storend omdat ik in de grensstreek woon. Het probleem heb ik al een paar keer gemeld in een KPN winkel ze hebben de instellingen gecontroleerd en een nieuwe SIM kaart geplaatst maar helaas ( ondanks hun prima service ) niets helpt.

Graag heb ik een oplossing voor dit erg irritante probleem.

Hoi @Favorit 1050, welkom op het forum. Ik kan voorstellen dat het storend is als je de verbinding verliest tijdens een gesprek! Het toestel probeert altijd te verbinden met het sterkst beschikbare netwerk. Als het Belgische netwerk bij jou sterker is dan ons netwerk zal het toestel verbinding maken met het netwerk uit België.

Als je op jouw toestel zoekt naar de beschikbare netwerken zal je een overzicht krijgen van de op die locatie beschikbare mobiele netwerken. Als je daar handmatig kiest voor het KPN netwerk zal je toestel daarmee verbonden blijven, ook als het netwerk van de zuiderburen sterker is.

Let wel; als je dan verder over de grens gaat zal je dit weer op automatisch zoeken moeten zetten, zodat je met een lokaal netwerk kunt verbinden.


Belt u wellicht via een data verbinding en staat roaming soms uit? Dan verbreekt inderdaad de verbinding. Dus bijvoorbeeld met bellen via VoLTE of whatsapp.


Hallo Jasper,

Ik heb nu zelf mijn telefoon ingesteld volgens de toestel uitleg welke ik gevonden heb op de site van KPN. Aanstaande vrijdag kom ik weer in België dan zal blijken of het nu wel goed gaat.

Ik zal me wel weer melden.