Skip to main content

Hallo KPN,

Ik krijg steeds vaker geen contact meer met internet. Wij hebben nog een antieke experiabox v8. Kan het daaraan liggen en zo ja, kan die dan svp vervangen worden? Ter aanvulling; ik heb al een duurder / sneller abonnement genomen. Ik heb ook al extra versterkers gekocht. Ook al gereset, via de wifimanager geprobeerd. Maar dat helpt allemaal helaas niets. Ik ben docent en ik moet digitaal lesgeven dus jullie hulp is van harte welkom en hard nodig. Vriendelijke groet, Rob

 

ps; de tv valt ook regelmatig uit / het beeld blijft dan hangen. 

Het het blijven hangen van de televisie bedoel ik dan vooral opnames en uitzendingen terugkijken. Dat werkt gewoonweg niet meer. 


Hi @RobGtB! Dat klinkt inderdaad niet als een prettige ervaring. Om zeker te zijn dat het de V8 is die de problemen veroorzaakt zal ik nog even een meting moeten doen. Zou je je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik wat we kunnen doen om de dingen weer voor je in orde te maken. 


Ik heb het ingevuld. Bedankt alvast!


Ik heb de verbinding voor je nagekeken. Die is stabiel, dus dat is in ieder geval een goed begin. Wel zie ik inderdaad dat een aantal wegvallende verbindingen. Die lijken allemaal vanuit de box zelf te komen. Om die reden heb ik een nieuwe Experiabox laten sturen. De details voor de swap krijg je van ons via de SMS en zou je al moeten hebben. :relaxed: Laat je even weten of het gelukt is?


Hallo Bram, ik heb vanmiddag het nieuwe modem opgehaald en het oude teruggestuurd. Het is nu een Kpn box 12. Ik heb het al aangesloten en de eerste indruk is goed, vwb de verbinding. Volgende week geef ik weer les via Teams en dan weet ik zeker of het werkt. Ontzettend bedankt tot dusver! 

Wat wel vreemd is; ik zie het oude modem, of de naam in ieder geval, nog wel tussen de internetverbindingen staan. En ik kan er ook nog contact mee maken. Ik weet niet welke ik nu moet kiezen. Weet jij dat? En kan het aan de wifi-versterkers (super wifi) liggen? 

 

Vriendelijke groet, Rob


Aanvulling; op de naam van het nieuwe modem heb ik niet overal in huis wifi. Kan het zijn dat de oude naam het netwerk is met de versterkers is? En de nieuwe naam alleen het nieuwe modem?


@RobGtB ja dat zou kunnen. Wat je zou kunnen doen is alles resetten en opnieuw instellen. Echter in veel gevallen werkt de oude naam ook gewoon nog. Als je wel de apparatuur wilt resetten zou ik je willen vragen de versterkers los te koppelen en met alleen het stroom aangesloten de reset knop ingedrukt te houden. Daarna kan je de Experiabox een reset geven zoals aangegeven bij stap 2. De makkelijkste manier is daarna de servicetool gebruiken om de naam in te stellen die je voor de wifi wilt hebben en daarna de versterkers opnieuw aan te sluiten via de gebruikelijke procedure.