Skip to main content

Ik heb ook hetzelfde probleem. Bij mij valt de verbinding ongeveer 2 a 3 keer per dag weg. Op dat moment vervalt ook de connectie met mijn tv verbinding. Ik krijg dan ook de foutcode stb-nmc-400.  Meestal komt er wel weer verbinding maar het is erg vervelend. Ook ik kom hier via telfort waar de verbinding overigens goed werkte.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Seleen, niet fijn dat je verbinding een aantal keer per dag wegvalt. Ik lees dat 't om de gehele verbinding gaat, omdat je ook een foutmelding op de tv te zien krijgt. Goed dat je een seintje geeft.

Bij de overgang van Telfort naar KPN is er technisch niets veranderd, maar het is goed om te weten dat je verbinding voorheen goed werkte. Welke Experia Box heb je? Vallen er lampjes uit wanneer je verbinding even weg is? Zo ja, welke zijn dat? Heb je het modem ook al gereset en zo ja, op welke manier? Hoe meer informatie je hier met me deelt, des te beter ik met je mee kan zoeken naar de oplossing.


Ik heb een Experia v10a box. Het voorste lampje wordt rood, vervolgens knippert deze blauw om vervolgens weer rood te worden. Dit duurt dan ongeveer 1-2 minuten. 

De foutcode op mijn tv had ik in het begin nog niet. Dit is iets van de laatste dagen. 

Ik heb de modem al een aantal keren gereset zoals aangegeven op jullie website. Dit omdat er op dat moment helemaal geen verbinding meer kwam. Na een aantal pogingen is de verbinding er toen weer op gekomen


@Seleen Hmm, het eerste lampje hoort niet zomaar rood te worden. Heb je de Experia Box ook een volledige reset gegeven volgens stap 2? Ik raad je aan om dat te doen, dat helpt vaak goed wanneer het modem zomaar opnieuw opstart of niet lekker werkt. Ik hoor graag hoe het daarna gaat.