Skip to main content

Reeds 3 x Box 12 ontvangen van KPN, maar steeds zelfde uitval/herstart probleem. Tevens een email gehad met 9-cijferige code, die niet wordt herkend. 0800 0402 met een wachtrij van 15 minuten. KPN, hier is niets koninklijks meer aan!

Dag @Joop49 dat klinkt niet best. Heeft u dit soort dingen in huis misschien?

 


@Joop49 Dat klinkt inderdaad alsof er een aantal zaken niet goedgaan. Was die code bedoeld voor rechtstreeks contact met de Technische Dienst omdat er een storingsmelding loopt? Het dus om een wegvallende bekabelde verbinding?


Het volgende bericht ontvangen op 27-10-2022:

"Beste klant, dit is ons telefoonnummer: 0800-020 15 57. Bel ons gratis terug over de storing die je hebt gemeld. Doe dit vanaf het aansluitadres (ma t/m vr 8.00-20.00 uur, za 8.00-18.00 uur). Voer deze code in: 9390692. Kies daarna optie 51. Groet, KPN”

Tijdens eerder contact met KPN is mij toegezegd een Experia box toegestuurd te krijgen. Echter, ik ontving opnieuw een Box 12, met opnieuw hetzelfde probleem. 

Overigens is mijn TV hardwired verbonden met het modem, dus niet via het lichtnet oid.

Het probleem speelt al sinds ik vorig jaar ben overgestapt op glass viber. in eerste instantie werd een Box 12 geïnstalleerd met nieuwe software, met het inmiddels ook bij KPN bekende probleem van ongewenste modem resets. Na ontvangst en installatie van een Box 12 met oude software een jaar lang geen problemen meer gehad. Tot de recente software update, waarna hetzelfde probleem weer optrad. Beste KPN, het blijft tobben met het materiaal en met de correcte afhandeling van klachten. De concurrentie vaart er wel bij….


Dat is spijtig Joop, zeker als het dan eerder wel goed werkte. Je ervaart die verbrekingen dus dagelijks? Valt dan de hele verbinding weg? Is er nog contact met je opgenomen? Als ik de verbinding doormeet kom ik op een monteur of storingsbon. Ben je er nog doorheen gekomen bij 0800-0402?


Remco, ik onderbreek nu elke nacht rond een uur of 4 kort de netspanning naar het modem dmv een tijdschakelklok. Ik wil zo proberen een eventueel cache geheugen te flushen. Geen idee of dit gaat werken maar ik moet toch wat, nietwaar. KPN heeft geen contact meer met mij opgenomen.


Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn Joop. Je kan altijd nog even bellen met 0800-0402 als de problemen aanhouden.


Na 3 maanden ervaring met de tijdschakelklok geen wegvallende modem meer. Wel af en toe ca 10 seconden wegvallen van de wifi. Al met al zaken die niet echt deugen, maar er valt mee te leven...