Skip to main content

Ik heb helaas hetzelfde probleem, we hadden hiervoor een v10 box en nooit een issue met internet gehad, maar sinds we zijn geupgrade naar de v12 box hebben we enkele keren per week even geen verbinding. Ook de gui van de router is vele malen langzamer. Het lijkt alsof deze router beduidend minder van kwaliteit is.

14.11.2022 01:27:52    Warning    PPPOE    
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
07.11.2022 17:34:48    Warning    PPPOE    
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
05.11.2022 14:15:43    Warning    PPPOE    
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

Beste @Antisound, wat rot dit! Ik zie inderdaad af en toe wegvallende verbindingen. Wat heb jij aangesloten op je modem? Kan je aangeven hoe jouw netwerk in elkaar steekt? Heb jij jouw Box 12 al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?


Op het modem zitten:

Bedraad:
2 TV tuners
Computer
Mediaplayers ( via netwerk-switch )

Draadloos:
Tablet & telefoons
Laptop vriendin
Alarm huis
Rookmelders en IP camera’s
Printer

Alles bij elkaar een stuk of 20 apparaten gok ik. Er is behalve de Experiabox geen hardware bijgekomen of vervangen, al deze hardware was hiervoor ook op de V10 aangesloten.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan, kan ik vannacht eens proberen.


Hoe staat het er nu voor, @Antisound? En welke switch gebruik jij? Hoe is de verbinding als je de switch er tussenuit haalt?


Het is helaas erg onvoorspelbaar. Vannacht is hij blijkbaar om 2:22u ineens weer gaan herstarten met dezelfde melding als de 11e: “Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)”

Er zat nu dus 8 dagen tussen, en ik kan de switch geen 8 dagen missen om te testen of het gebeurt zonder. De switch is een Sweex 5-poorts gigabit switch.


Wat balen! Valt de verbinding dan op alle apparaten weg? Of alleen op de wifi? Wat doen de lampjes op de Box 12 in zo'n geval? Je kunt het beste direct contact opnemen met ons als het internet wegvalt. We zijn voor storingen 24/7 bereikbaar via 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan direct met je meekijken. 


Op het moment dat het weg valt zien we de hele router zichzelf herstarten… dus alle lampjes uit, en dan na een aantal seconden gaat hij weer aan, belt hij in, en hebben we weer verbinding.