Skip to main content

Goedemorgen, ik herken dit probleem. Wij hebben hier ook last van, de internetverbinding is over het algemeen goed maar een paar keer per dag valt de verbinding tussen modem experiabox v10 en het internet weg. Het wifinetwerk in huis is goed, ook de apparaten die dmv met een kabel met de modem zijn verbonden zitten zonder internet, dus het lijkt echt een verbindingsprobleem van de modem met het internet te zijn. Dit is erg vervelend met 3 personen die van huis uit school moeten volgen of werken. Het zou dus erg fijn zijn als dit opgelost kan worden, eventueel  middels een andere modem.

Ik verneem graag.

Mvg, Joost

 

*Admin: eigen topic voor je vraag gemaakt

Hallo @Joost-H, welkom! Dit lijkt me sowieso vervelend, maar al helemaal in thuiswerktijden! Goed dat je vermeld dat het bekabelde internet ook weg lijkt te vallen. Heb jij de bekabeling van en naar het IS/RA-punt of het glasvezelkastje al eens gecheckt? Zit alles er goed stevig in? En mocht je glasvezel hebben, wil je het kastje eens 2 minuten stroomloos maken? Ook kan je de Experia Box eens resetten. Mocht dit allemaal geen soelaas bieden, vul dan even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. Dan help ik je graag verder. 


Hallo Marcia, bedankt voor je antwoord. Ik heb geen glasvezel. Wat het probleem betreft moet ik nog aanvullen dat de laatste tijd de tv ontvangst ook minder is. De kpn receiver loopt af en toe vast of reageert erg traag waardoor we  hem regelmatig (te vaak) aan en uit moeten zetten.  De experiabox v10 hebben we overigens ook al meerdere keren gereset, maar dat zorgt er niet voor dat het probleem (regelmatig wegvallende internet verbinding) opgelost wordt. Ook heb ik al meerdere malen via de kon app de storingsprocedure voor bekabelde internetverbinding doorlopen. Volgens mij start die alleen de experiabox weer opnieuw op. Maar we weten inmiddels dat dit niet voor een blijvende oplossing van het probleem biedt. Ik hoop dus op andere en snelle oplossing van KPN. Ik zie een reactie met belangstelling tegemoet. Bij voorbaat dank  Met vriendelijke groet, Joost

Ps: ik heb adres en account nr in mijn forumprofiel gezet.


Een niet goed werkende v10 zie je niet vaak. Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je dit soort dingen?

 


Op de experiabox zijn aangesloten: een kpn tv-receiver, een TP-link Archer C6 router (als switch en wifi-versterker), en een kpn wifi-versterker met daaraan een tweede kpn tv-receiver,


Ik denk toch dat je het in je netwerk moetzoeken. Vooral de tv ontvanger aangesloten via de switch en Wi-Fi versterker zou een probleem op kunnen leveren. Ik denk dan aan igmp snooping.  https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Ha @Joost-H, ik zie wel wat verbroken verbindingen, maar de afgelopen dagen niet meer. Hoe staat het er nu voor? Ik vond een topic op het Telfort forum waar ook gebruik gemaakt wordt van de Archer C6. Volgens mij is deze prima, maar voordat ik iets ‘kan’, zou ik toch willen weten hoe alles werkt zonder de versterker ertussen. 


Ik zal ga inventariseren bij partner en kinderen, zij zijn dege die het meest thuis werken.Â