Skip to main content

Wi-Fi valt voortdurend weg. Wi-Fi manager uitgevoerd. 

Modem op afstand laten resetten.

Meting is in orde. Dat klopt ook als de Wi-Fi werkt.

Alleen valt deze nog steeds weg.

Nu antwoord gekregen dat Wi-Fi goed is maar voor verbetering vatbaar.  Monteur kan langs komen voor 50 euro. 

Niet echt een klant vriendelijke aanbieding.

Al vaker monteur gehad en dan werkt het weer even.

Wi-Fi valt voortdurend weg. Wi-Fi manager uitgevoerd. 

Modem op afstand laten resetten.

Meting is in orde. Dat klopt ook als de Wi-Fi werkt.

Alleen valt deze nog steeds weg.

Nu antwoord gekregen dat Wi-Fi goed is maar voor verbetering vatbaar.  Monteur kan langs komen voor 50 euro. 

Niet echt een klant vriendelijke aanbieding.

Al vaker monteur gehad en dan werkt het weer even.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 


Hoi @Joenco en welkom op het forum! Goed dat je je bericht hier plaatst. De wifi is dus niet verbeterd nadat je de Wifi Manger hebt doorlopen? Valt deze overal in huis weg en op alle apparaten, of alleen op bepaalde plekken in huis en bepaalde apparaten? Als deze op bepaalde locaties in huis vaak wegvalt, doorloop de Wifi Manger dan op deze plekken op het moment dat de wifi slecht is. Als het op bepaalde apparaten is of een enkel apparaat, laat deze dan het wifi netwerk vergeten, start het apparaat opnieuw op en verbindt deze opnieuw met de wifi. Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 


Het is op diverse plaatsen en op meerdere apparaten 


Die diverse plaatsen zijn dan altijd dezelfde plaatsen waar de wifi wegvalt of gebeurt het overal willekeurig in huis? Is de bekabelde internetverbinding wel goed, of valt deze dan ook weg? 

Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik ook alvast de verbinding doormeten om te zien of daar wat in te vinden valt. 


Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, maar wil je deze vragen nog beantwoorden? 

Die diverse plaatsen zijn dan altijd dezelfde plaatsen waar de wifi wegvalt of gebeurt het overal willekeurig in huis? Is de bekabelde internetverbinding wel goed, of valt deze dan ook weg? 

 


Overal in huis. Wij hebben alleen wifi.


Wij hebben alleen wifi.

En dat is precies uw probleem. U moet kabels leggen. U kunt eventueel misschien 2 gratis versterkers krijgen. Maar die moeten wel bekabeld aangesloten worden. Meer dan die 2 gratis versterkers (als je ze überhaupt krijgt) hoef je van KPN niet te verwachten.


Heb je ook een laptop of PC in huis die je bekabeld aan kunt sluiten om te testen of de verbinding dan ook wegvalt? Ik meet geen wegvallende verbinding tussen ons netwerk en de Experia Box, dus het gaat daarna ergens mis en het is dan belangrijk om te weten of je bekabeld ook problemen ervaart of dat het alleen via de wifi speelt. Ik zie ook dat de Wifi Manager constateerde dat de wifi goed is en ver boven de 20 Mbit/s zit. Als dat het geval is kom je inderdaad niet in aanmerking voor gratis oplossingen, maar even kijken of we het via deze weg kunnen verbeteren. 


Kunnen we in de meterkast doen. Maar het kan soms uren lang goed gaan. Dus is dat niet echt te zien.


Wat heb je allemaal aan het modem hangen? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk? Welk modem heb je?


Wij kijken geen tv. Met een tablet of telefoon is het lastig bekabeld te kijken.  We hebben alleen een soos systeem.


Moet zijn sonos.


Heb je geen lange internetkabel in huis waarmee je een laptop of PC aan kunt sluiten waarop je dan bijvoorbeeld een film of muziek op de achtergrond aan kunt zetten? Op het moment dat die dan wegvalt weet je dat het raak is en op die manier heb je toch nog achtergrondmuziek (tot het stopt dan). 😄


Krijg nu boven de sonos helemaal niet meer aan de praat. Terwijl printer die ernaast staat wel functioneert. 


Ai, wellicht dat je het met deze stappen weer aan de praat krijgt? 


Is het gelukt Joenco en heb je al een bekabelde test uit kunnen voeren? 


Helaas. Ik geef het maar op en ga zoeken naar een provider die dit wel op kan lossen.


Reageer