Skip to main content

We hebben een box 12 waar iedere dag de wifi spontaan voor 30sec tot 2 minuten wegvalt.  Het is dus geen probleem van slechte wifi, normaliter is de wifi prima, maar het probleem is dat deze dus simpelweg 10x per dag volledig weg valt.
ik heb alle opties al geprobeerd maar niets helpt, ik heb dus maar even met KPN gebeld, na 25 minuten maar mee gestopt, die beste mevr. wilde alleen maar dat ik superwifi punten zou aanschaffen, gaan we dus niet doen. Ik betaal nu (incl 2 mobiele abonnementen) €140.- in de maand en mag toch verwachten dat het werkt? Ik denk er nu dus maar over om over te stappen naar Odido of zo (scheelt ook nog eens €40.- per maand) als dit niet opgelost kan worden. Mijn idee is simpel, even de box 12 omruilen en zien of het probleem dan opgelost is, maar nee dat was/is onmogelijk volgens de mevr. van KPN.
Dus als iemand iets weet graag, anders moet ik helaas naar meer dan 10 jaar toch overstappen.

Dat klinkt niet goed @Rociunited. Nou denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het aan het modem ligt maar aan externe factoren. Een modem doet het of doet het niet. Blijft de bekabelde verbinding van pc, laptop of tv ontvanger wel werken?

@ joep, dat is precies mijn punt, mijn modem werkt wel, bedraad blijft deze wel werken, maar waarom/hoe valt dan al mijn wifi weg. Het is zo gezegd geen probleem dat de wifi niet goed is, maar valt gewoon 10x per dag helemaal uit, dan werkt de wifi “poort” dus helemaal niet, even later werkt alles weer goed. Dit alles is nu een tijdje aan de gang terwijl er niet veranderd is in huis.

Heb je wellicht draadloze verbindingssets in huis of is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk of heb je ergens een switch in het netwerk?

Deze vraag had ik verwacht, ja ik heb 2 omvormers voor zonnepanelen, en een DVS set aangesloten, geen switch oid.

Het punt is dat het altijd, met deze producten goed gewerkt heeft, daar is niets veranderd. Ik zie dus geen reden dat deze producten “schuld” hebben aan het uitvallen van de wifi

Ik ga deze sluiten, na deze slechte ervaring met de “helpdesk” heb ik besloten over te stappen.

Reageren op deze post is dus niet meer nodig.

Jammer!! Hier op het forum is zo ontzettend veel kennis en ervaring. Meer dan bij welke klantenservice dan ook. Jammer dat je daar geen gebruik van wil maken. 

Ik heb al ruim 10 jaar mijn abo's bij KPN en als ze me dan zo behandelen.. daarnaast ga ik nu voor mijn pakket ruim 30 euro minder betalen per maand en krijg ik dubbele internet snelheid en ook nog eens 2 Fritz repeaters gratis. Scheelt me op een jaar €640.-. Lijkt me de moeite.

Dat scheelt zeker veel geld maar gaat je problemen niet oplossen. Je combineert een verouderde techniek(dvs) met een moderne techniek en dat zal bij iedere provider zo zijn. Door die dvs lopen de datastreams niet netjes. Ze vliegen alle kanten op en dat resulteert in verstoppingen in je netwerk. En ja het kan jaren goed gaan maar dan gaat het in één keer fout. En dat blijkt. Het electriciteitsnetwerk is overbelast zoals je hebt kunnen lezen en daar kunnen de dvs's slecht tegen. Neem dit mee als je gaat overstappen en doe er wat mee.😉.

We gaan het meemaken…  Thnx voor de moeite 😀

Jammer je te zien gaan @Rociunited! Ik denk dat dit soort issues goed op te lossen moet zijn maar dat is soms even zoeken.

Mocht je toch nog vragen hebben, of je bedenken 😉 dan weet je ons te vinden!

@ Thomas, dat denk ik ook, maar heb vaak het gevoel dat bestaande klanten niet zo belangrijk zijn, nieuwe klanten worden aan alle kanten binnen gehengeldf met kortingen, nieuwe apparatuur, maar bestaande klanten… Ook de klantenservice… echt niet goed sorry dat ik het zo moet zeggen, ik werk zelf al ruim ruim 35 jaar in de commerciele secter met internationale klanten maar als ik zo doe tegen mijn klanten….
Dus ik ben voor nu weg bij KPN...

Reageer