Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik weer te maken met wegvallende wifi (soms meerdere malen per uur)

 

Melding:

- Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. 

- Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination) 

Het probleem heb ik te vaak gehad (zie context) en veel contact met de helpdesk gehad.

Graag dus nu een goed advies om dit probleem op te lossen.

Ik zie veel herkenning in:

Ik zag dat bij iemand het probleem werd opgelost doordat de monteur de aansluiting naar een andere poort had gezet.

Wellicht is dat iets?

 

Context

Het probleem van wegvallende Wifi kreeg ik vanaf het moment dat ik (op advies van wifi manager) mijn oude modem verving door de v10. Ik had nog de oude zwarte wifi Experia wifi range extenders.

  • Na dagelijks talloze resets van de modem, heb ik op advies van KPN, Superwifi aangeschaft. Ook dat mocht niet baten.
  • Na meerdere resets en gesprekken later, op advies van KPN de v12 af halen bij service punt.
  • Bleken alleen V10 te hebben. Toch maar geprobeerd, welllicht lag het aan de modem. Niet dus.
  • Toch maar V12 geleverd. Weer problemen, talloze malen alles gereset, opnieuw geïnstalleerd, ook wéér voor de zoveelste keer Superwifi. Wéér problemen.
  • Ik gaf het op en als wonder ging het in ene beter (leek wel na een storing in de wijk waardoor internet er een dag uit was).
  • Tot op het moment (28.08.23) dat ik besloot om 2,4ghz apart kanaal te activeren. Geen goed idee, want toen werd het probleem weer geïntroduceerd. Is het toeval of heeft het ermee te maken? Uiteraard meteen weer dat extra kanaal uitgezet, maar toen was het kwaad al geschied.
  • Vanaf dat moment reboots, heel veel reboots. Vandaag bijvoorbeeld al 9 keer.

In mijn logs, pagina's vol met deze meldingen:

Date/Time Severity Module Message
17.09.2023 15:43:40 Error PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
17.09.2023 15:43:36 Warning PPPOE Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

Beste @Sassa6, welkom! Ik zie inderdaad een heleboel verbroken verbindingen de afgelopen weken. Heb jij het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Daarnaast ben ik heel benieuwd wat je allemaal aangesloten hebt. Je geeft namelijk aan dat je dit ervaart met verschillende modems en wifiversterkers. Kan het zo zijn dat een switch, router, accespoint o.i.d., de boel loopt te verstoren? Als je alle apparatuur, behalve de Box 12 en de SuperWifi eens loskoppelt, ervaar je dan nog steeds problemen? 


Hi @Marcia_ ,

Ja inderdaad wel heel veel. Ja, ik heb alle adviezen als een geprobeerd. Ook dus stroomloos maken, maar dat heeft geen invloed.

Naast 't KPN kastje, woonveilig, Hue bridge vast heb ik aan Wifi:  P1 meter, mobiele telefoons, laptops, gameconsole en tv. Ik heb geen switch, router of andere accespoint aangesloten.

Alles, behalve de P1 meter (wifi), hing al aan het netwerk vóór mijn eerste modemwissel.

Maar die onderbrekingen had ik dus ook al voor de P1 meter.

Het heeft dus een paar maanden goed gewerkt, nadat ik mijn modem had gereset eind Augustus. Rond die tijd begon het weer.

Dank voor je hulp