Skip to main content

Al meerdere maanden valt bij ons de WiFi verbinding meerdere keren per dag kort uit. Meestal gedurende een halve minuut of korter. Bekabeld internet blijft op die momenten wel werken. 

In huis staat een V10 modem die is verbonden met 2 Experia WiFi punten. Beide zijn bekabeld verbonden, ieder met een eigen poort rechtstreeks op het modem. 

Ik heb ondertussen de volgende stappen al genomen:

  • Modem gereset. 
  • Experia Wifi punten gereset. 
  • Wifi kanalen gecontroleerd. 
  • Getest of statisch ip toewijzen hielp of niet. 
  • Meerdere keren de WiFi manager doorlopen, die geeft aan dat er geen probleem is.
  • Telefonisch contact gehad met KPN, waarbij het modem is teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. 
  • Experia Wifi punten nogmaals gereset en 1 voor 1 opnieuw gekoppeld (2 dagen effectief)
  • Weer alles resetten..
  • etc…

Vanochtend viel de verbinding weer weg en kon ik snel naar 1 van de WiFi punten lopen. Deze was spontaan opnieuw aan het opstarten. Het 2e punt is niet opnieuw opgestart, maar was wel ook de verbinding kwijt. Toen de verbinding weer terug was zag ik in de KPN Thuis app dat nu het 2e WiFi punt opeens het primaire internetpunt was geworden. Zouden de wifi punten een conflict hebben met het modem misschien? Dit was voor het eerst dat ik het punt spontaan zag resetten, eerdere keren was er niets vreemds te zien aan het wifi punt. 

Ik heb net gebeld met KPN maar die geven aan dat ze niets aan de verbinding kunnen zien. De enige oplossing was een betaalde monteur langs laten komen omdat het probleem bij mij zou zitten. Ik vind dit een bijzondere conclusie als je ziet dat het Experia WiFi punt spontaan reset en opnieuw opstart. 

 

De Experia Wifi punten heb ik sinds augustus vorig jaar, dus dit speelt al een lange tijd. Ik vraag mij af wat hier aan de hand is en hoe dit probleem op te lossen is, want op deze manier valt niet thuis te werken. Mijn vrouw is psycholoog en heeft vaak zeer zware gesprekken via videobellen, dan mag echt de verbinding niet wegvallen!

Hoi, ik heb ook dat 4 maal per dag maar bij mij gaat het modem helemaal uit geen wifi en geen tv dit heb ik al maanden  verschillende keren kpn gebeld maar nog geen oplossing.

Van als al getest en geprobeert.

Heel vervelend ik dank dat ik maar naar een ander provider ga.


Acht van de tien keer wordt uitval van Wi-Fi of van hwt modem toch veroorzaakt door iets achter het modem. Het kan een kabelbreuk ergens zijn of een stekkertje wat sluiting veroorzaakt.  Ga een keer testen zonder aangesloten randapparatuur.  Als er dan nog problemen zijn dan komt er gratis een monteur. 


Dat heb als reactie een tijd geleden gehad en dat heeft een paar weken geholpen en heeft niks te maken met de kabels en zo


Hallo @cor01 en @Johoo welkom.

Wat ontzettend vervelend dat jullie beiden wegvallende Wifi hebben. Ik ga er vanuit dat jullie al een hoop hebben geprobeerd, maar voor de zekerheid is hier de link naar onze Wifi Manger. Daarnaast zouden jullie kunnen kijken of er misschien storingsbronnen in huis zijn, maken jullie gebruik van extra routers of Wifi versterkers? Of eventuele andere apparatuur die een storing kan veroorzaken zoals beveiligingscamera's of Chrome Casts. 

Acht van de tien keer wordt uitval van Wi-Fi of van hwt modem toch veroorzaakt door iets achter het modem. Het kan een kabelbreuk ergens zijn of een stekkertje wat sluiting veroorzaakt.  Ga een keer testen zonder aangesloten randapparatuur.  Als er dan nog problemen zijn dan komt er gratis een monteur. 

@Joep1965 heeft ook gelijk. Het kan ook aan het modem of aan de lijn liggen. @Johoo jij net als @cor01  ook problemen met het bekabelde internet of met TV kijken? Mijn collega's kunnen voor jullie de lijn uit meten, zij zijn te bereiken via 0800-0402.