(Mijn probleem werd eerder beschreven als reactie op → Wegvallende wifi op Experiabox V10a met SuperWifi; zie mijn reactie → Wegvallende wifi op Experiabox V10a met SuperWifi)
Helaas, dit probleem is niet verholpen door, zoals Alexandra voorstelde, “schoon en opnieuw” te beginnen. We hebben haar stappenplan gevolgd.
De betrouwbaarheid blijft slecht. Met name in de middag en avond; 's ochtends lijkt alles oké te werken. We hebben sterk het gevoel dat (de verbinding met) onze Philips OLED tv er iets mee te maken heeft. Als de tv namelijk ingeschakeld wordt, is het al een keer voorgekomen dat de verbinding van de iPad direct wegvalt. (Op de mobiele telefoon merken we dat minder goed, want die schakelt naar 4G; de iPad heeft alleen wifi).
De tv krijgt het internetsignaal via een utp-kabel, die via de Superwifi vanaf de Experiabox komt. Daarnaast hebben we volgens mij ook een wifi-verbinding geconfigureerd. Als we namelijk via de tv rechtstreeks Netflix kijken (dus niet via KPN kanaal 200), dan kunnen we films kijken. Dat werkt trouwens bijzonder veel sneller: via de KPN weg kost het inloggen minuten...)
We proberen nu wat dingetjes uit, bijvoorbeeld: utp-kabel die vanuit Superwifi in TV-box gaat ontkoppelen, en zien of dat iets brengt… wordt vervolgd.