Skip to main content

Hallo,

Sinds enkele weken zijn er problemen met een wegvallend WiFi signaal.  

Ik heb verschillende tests gedaan over 3 etages waar 2 accespoints staan aan de vaste bekabeling. 

de testen met de app laten te volgende resultaten zien

BG: 24

1e etage: 24

2e: 48.

div testen gedaan geen vooruitgang. accespoints gewisseld geen verbetering. Zelfde resultaat. 
 

Het wegvallen vd WiFi op 1e etage komt met name voor als het kastje van de tv aanstaat. 

Ik heb de tv kastjes al eens gewisseld, geen verbetering.  
Geen idee wat nu deze storing veroorzaakt. 

 

Hallo Denise,

 De v10 staat in de meterkast. Inmiddels heb ik een nieuwe switch. Op de bg heb ik een tv en tv kastje allle bedraad met cat 6. 
op de eerste verdieping een tv ontvanger bedraad, pc bedraad, PlayStation bedraad. Op tweede verdieping PlayStation bedraad. Wifi accespoint bedraad. Zonder dit punt is er geen signaal op deze etage. 
 

 


De tv-ontvangers, heb je die aangesloten direct op het modem, of op de switch? En wat voor switch is dit? Het is belangrijk dat de switch wel IGMP snooping ondersteunt,.


Hallo,

de tv ontvangers zijn niet rechtstreeks op het modem aangesloten. De switch heeft IGMP snooping. Het betreft een Lynksys LGS318.

echter het onderhavige probleem is al voor ik dit modem kocht. Het probleem heeft zich overigens voorgedaan nadat ik van TLFT overging naar KPN.


Oké duidelijk. Het is me op dit moment niet duidelijk waar het probleem precies in zit. Ik denk dat het daarom een goed idee is om het netwerk even helemaal leeg te maken en dan de apparaten één voor één weer aan te sluiten om te kijken wanneer de problemen zich voor doen. Je koppelt dus alle apparaten los van de Experia Box, behalve de iPad die je gebruikt om te testen. Vervolgens sluit je één apparaat aan, bijvoorbeeld de tv-ontvanger. Blijft het netwerk goed functioneren en kan je dus internetten op de iPad, dan kan je een volgend apparaat aansluiten. Kom je een apparaat tegen waarna je problemen met internet op de iPad krijgt, koppel het laatst aangesloten apparaat dan los en test opnieuw. Werkt het na het loskoppelen weer goed, kan je nog een keer kijken of je datzelfde apparaat weer kunt aansluiten zonder problemen. Lukt dit niet, laat deze dan even losgekoppeld en ga verder met een ander apparaat. Kans is groot dat dit dan de storingsbron is.


Het probleem is dat als men op de 1e etage op WiFi zit geen bereik meer heeft zodra de tv ontvanger aan wordt gezet. Zodra deze weer uit staat kont het WiFi signaal weer terug. Alles sinds we klant zijn van KPN 


Ik wil weten hoe dit mogelijk is voordat ik de internet snelheid ga verhogen of nieuwe WiFi punten ga kopen. 


Ik snap dat je graag wilt weten wat de oorzaak van het probleem is en daar wil ik je graag bij helpen. Vandaar dat ik je vraag om naar onderstaande te kijken:

Ik denk dat het daarom een goed idee is om het netwerk even helemaal leeg te maken en dan de apparaten één voor één weer aan te sluiten om te kijken wanneer de problemen zich voor doen. Je koppelt dus alle apparaten los van de Experia Box, behalve de iPad die je gebruikt om te testen. Vervolgens sluit je één apparaat aan, bijvoorbeeld de tv-ontvanger. Blijft het netwerk goed functioneren en kan je dus internetten op de iPad, dan kan je een volgend apparaat aansluiten. Kom je een apparaat tegen waarna je problemen met internet op de iPad krijgt, koppel het laatst aangesloten apparaat dan los en test opnieuw. Werkt het na het loskoppelen weer goed, kan je nog een keer kijken of je datzelfde apparaat weer kunt aansluiten zonder problemen. Lukt dit niet, laat deze dan even losgekoppeld en ga verder met een ander apparaat. Kans is groot dat dit dan de storingsbron is.


Hallo ik heb dit zelfde probleem ook gemeld in een andere topic.

Het valt mij wel op dat het alleen de wifi signalen zijn van mijn 2 accespoints (niet KPN). De wifi van de kon modem blijft wel in de lucht.

 

Ik heb het idee dat ARIS vip5202 mijn accespoints jamed. 

Bekabeld blijft alles bereikbaar maar de wifi van de 2 accespoints is niet meer in de lucht zodra mijn tv ontvanger wordt ingeschakeld.

 


MarinusT, is jouw KPN modem wel via wifi te bereiken?