Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn mobiele data.

Ik heb mijn mobiele data aan staan en hij geeft ook het 4G icoontje weer, met volledig bereik. Sommige apps en webpagina's worden gewoon geladen. Andere apps/webpagina's geven aan dat ik geen verbinding heb met het internet.

Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart, APN gegevens gecontroleerd. Het probleem is ontstaan nadat ik mijn wifi, mobiele netwerken en bleutooth moest resetten voor een ander probleem. Nu denk ik dat er ergens een instelling verkeerd staat, maar ik heb geen idee welke. 

Ik heb een Xiaomi Pocophone F1 met Android-versie 10 en MIUI-versie 12.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Na een hoop opties te hebben uitgesloten ben ik tot een oplossing gekomen.

Ik heb mijn simkaart in een oude telefoon gestopt om te kijken of de mobiele data hier wel goed werkte. Dit was het geval. Dus het probleem zit niet in de simkaart maar in de instellingen.

Toen de APN instellingen op mijn oude telefoon opgezocht. Deze verschilde van mijn huidige telefoon. Ik heb deze gegevens overgenomen op mijn huidige telefoon en nu werkt het weer goed.

Zie onderstaand voor gebruikte APN instellingen:

 

Ik vraag me alleen nog af of ik nu de juiste of verouderde gegevens gebruik? En als deze gegevens verouderd zijn, welke moet ik dan welke gebruiken?

Mogelijk zit het verschil in APN gegevens in dat ik een oude Telfort simkaart heb waar sinds de overname automatisch mijn KPN abonnement op is gezet.


Welkom bij ons op het forum @R.t.P., goed om te lezen dat het gelukt is door de instellingen van beide toestellen naast elkaar te houden! De APN instellingen kan je ook vergelijken met de stappen die op deze pagina worden gedeeld: Toestelhulp - Internet - Handmatig instellen, daar wordt 'Internet’ als APN genoemd in plaats van 'portalmmm.nl'. Je zou die kunnen aanpassen en kijken hoe het daarmee gaat. Maar als het nu goed werkt kan je het ook zo laten staan natuurlijk :slight_smile: