Skip to main content

Ik ben nu al een uur bezig met resetten en braaf naar bandjes luisteren, maar nog steeds geen Wi-Fi. Lampje op de box brand ook niet. Tevens heb ik super Wi-Fi aangesloten. Met thuis werken en twee kinderen die online moeten studeren is dit hoogst irritant aan het worden.

Hoe kan dat nou toch??? Welke type modem heb je?


Zo'n Experia box of hoe die krengen ook heten. En mijn Super Wi-Fi brandde wel groen, maar ik had geen Wi-Fi. De laatste weken klapt de Wi-Fi er wel vaker even uit, maar dit duurde veel langer. Net zo onverwacht dat het er uit lag kwam het overigens terug. Een 20 minuutjes nadat op afstand de boel opnieuw opgestart was 


Ik ga je helpen. Wil je even opgeven welk type experiabox je hebt want dat is best belangrijk.


Experia Box V10. Nu wel Wi-Fi maar wireless lampje brand niet


De wifi op de v10 MOET uit. Werken de super wifi's nu wel?


Ja die werken. Die hebben altijd een groen lampje gegeven. Ook wanneer er geen Wi-Fi was. Wel appart dat dat lampje op de Experia box uit moet zijn


Sterker nog de hele wifi is uit op het modem. De super wifi’s geven één groot netwerk. Je kan het hele huis doorlopen zonder te moeten inloggen op een ander netwerk. Zogenaamde fast roaming. Het modem ondersteunt dat niet vandaar dat de wifi uit moet anders pakt je mobiel iedere keer het verkeerde netwerk. De beste opstelling voor goed werkende super wifi's is als volgt. Modem in de meterkast, 1ste super wifi met een kabel verbonden aan het modem in de gang(dus NIET) in de meterkast. Het 2de super wifipunt op de eerste overloop. Dan heb je overal goed wifi. De maximale afstand tussen de super wifi moet je niet groter maken dan een meter of 6.


Klopt Joep. De super Wifi staat strategisch opgesteld en doen hun werk goed. Zeker gezien 2 kinderen die online les hebben en ik alle dagen thuis werk. Maar de Wi-Fi lijkt af en toe een hickup van een paar minuten te hebben. Vanmorgen duurde dat ruim een uur en de hickups lijken steeds vaker voor te komen.


Gebruik je ergens draadloze verbindingsets? voor de tv bijvoorbeeld? Zogenaamde devolo's?


Ja eentje boven. Die hapert af en toe een beetje 


Wil je die eens verwijderen? Vrijwel zeker veroorzaakt die problemen. 


Zonder dat is het inderdaad beter. Maar ik kijk best graag tv boven 😅


Ja dat is een probleem.  Welk type dvs heb je? 200 of 650 of 1200? Soms gaat het gaat goed met dvs's maar vaak geen ze dit soort problemen.  Ze kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Het alternatief is een bakel trekken of dmv een chromecast streamen naar je tv. Maar je weet nu in ieder geval waar het probleem door komt. Zonder de dvs's weet ik zeker dat je prima Wi-Fi hebt.