Skip to main content

Ondanks vrij goede wifi (boven en zolder 40 mbps., beneden meer), valt regelmatig de internet verbinding uit. Ik moet dan de experia box uit/aan zetten en heb dan wel meteen internet verbinding. Bij mijn PC boven komt het nooit voor, maar wel regelmatig bij de TV’s en de soundbox en Laptops.  Ik heb experiaboxV10a en twee wifi versterkers. Het is gewoon irritant om ‘s ochtends boven ipv de soundbox aan te zetten, eerst weer naar beneden moet om Experia aan/uit te zetten. En ‘s avonds als je TVboven even wil Netflixen eerst weer naar beneden moet om…. Enfin, het lijkt me dan toch een Experia probleem? Kan ik een vervangend product krijgen, ik betaal € 90 per maand aan KPN??

Ik zie dat KPN bij mijn naam zet: GinoB “Topper”, ik hoop dat dit niet veranderd hoeft te worden in “tobber”…..


Hey tobber:joy: zullen we eens kijken wat er aan de hand is? Welke experiabox heb je?


Hoi Joep. Zoals hierboven staat vermeld: de v10A


Ohh niet goed gelezen. Zou je een paar uur kunnen testen zonder dat er iets aangesloten is op de v10a? De wifi versterkers kunnen wel gewoon blijven. Gewoon om er zeker van te zijn dat het niet in je netwerk zit. Een kapot stekkertje kan al problemen geven namelijk.


Ehh, snap ik niet, Joep. Als ik niets aansluit op de v10a, dan heb ik toch bijv. geen telefoon en geen TV?

Juist bij oa bij de TV valt uit internetverbinding weg en is regelmatig opstart nodig. Je mag ook even bellen als dat spraakverwarring kan voorkomen hoor…. 


Haal je telefoonnummer snel weer weg, dit is een publiek forum en daar wil je dergelijke informatie niet achterlaten. Je kunt berichten bewerken tot een uur na plaatsing via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Heb je een VDSL- of een glasaansluiting?


Haal je telefoonnummer maar weg voor er allerlei grappenmakers gaan bellen. De bedoeling is dat je een paar uur gaat testen zonder dat de tv of telefoon aangesloten is om te kijken of je verbinding dan stabiel is. En om uit te sluiten dat er bijvoorbeeld een ader in een kabel gebroken is. Dan heb je inderdaad even geen tv en telefoon.


Dank voor de waarschuwing. Kijk, dit snap ik nou niet. Ik heb namelijk met mijn PC boven (zoals gemeld) een 100% stabiele verbinding, dus als ik telefoon en TV eruit haal, wat test ik dan aanvullend? Ook als de TV eenmaal internet heeft, blijft verbinding stabiel. Maar bij een nieuwe start van de TV (naar internet op de TV) geeft hij aan: geen internetverbinding. Op datzelfde moment heb ik dan wel internetverbinding op PC of Tablet…...


We moeten er achter zien te komen waarom het modem uitvalt.  Als je niets op het modem aangesloten hebt en hij valt niet uit dan wordt het probleem veroorzaakt door iets achter het modem. Valt ie wel uit dan komt het door het modem of iets voor het modem. Stel er komt een monteur en die constateert dat het niet aan de verbinding of aan het modem ligt dan zijn de kosten voor jou. 


Het modem valt dus alleen op sommige momenten (kunnen dagen tussenzitten) uit voor TV, soundbar en sommige momenten voor laptop. Op de TV wordt dan aangegeven: “geen internetverbinding”, terwijl op hetzelfde moment de PC boven en/of iPhone ed via dezelfde wifi wel goede internet verbinding heeft.

Vraag: als ik nu, zoals jij hierboven vraagt, enkele uren niets op modem aansluit, waaraan wil of kan je dan meten, dat hij niet uitvalt? En hoe meet jij dan het verschil tussen internet uitval voor TV, soudbar en laptop? 


Hoi @Joep1965 , heb je nog een reactie aub?