Skip to main content

Ik heb een experiabox v10.

Nu heb ik de laaste tijd wel.wifi maar geen internet op diverse apparaten. Het is de ene dag wel de andere dag niet. Wie kan mij daar bij helpen wat het probleem is of zou kunnen zijn.

Bekabeld doet het wel geen problemen mee.

Heeft u versterkers? 


Nee geen versterkers  alleen bekabeld op de boven verdieping een tp link staan.


Nee geen versterkers  alleen bekabeld op de boven verdieping een tp link staan.

Ok. Die TP-Link zend een andere WiFi naam uit dan de Experiabox? 


Ja maar daar heb ik gewoon wifi mee het gaat om de wifi van de experia box die gek doet ook met de tp link uit doet hij dat


Welkom @Sebas80 en goed dat je even aan de bel trekt.

Ben je bekend met ons groot wifi topic? Hier staan allerlei tips en trucs om je wifi te optimaliseren. Voordat je aan de slag gaat met bijvoorbeeld de wifi manager, koppel wel even je eigen tp-link apparaten los. Dat is namelijk de enige manier om zeker te weten dat je de wifi van je KPN verbinding aan het verbeteren bent.
Laat je nog even weten of het gelukt is?


Ik hoef het niet te optimaliseren het werkt niet. Hij geeft aan vollenbak wifi signaal alleen geen internet toegang. Wat ik ook al getikt had met de tp link uit blijft het probleem


Wat is er zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingsets of andere apparatuur wat data verstuurd via het elkectriciteitsnetwerk?


De kabel komt vanaf het glasvezel punt naar de experiabox vanaf hier  gaan er 1 kabel naar de tv modem en 1 naar de playstation en 1 gaat  er naar boven naar een tp link. Hier staat dan 1 printer en 1 laptop op en me zonnepanelenkastje op.

Kwa wifi div telefoons en ipad.

Wat er gebeurt is dat ik op verschillende momenten op de dag wel.vol wifi signaal heb maar geen internet. Het verschilt ook per telefoon en laptop/chromebook. Welke er wel en of geen internet heeft.


Haal eerst alles eens van het modem. Reset het modem en kijk dan eens een dag wat er gebeurt. Om uit te sluiten dat het door iets in je eigen netwerk komt. Een slechte connector of aderbreuk in een kabel kan al vervelende bijwerkingen geven.


Kabels zijn 100% goed deze allang door gemeten.

Modem is al diverse keren gereset. Tp link  etc zijn allemaal los geweest en puur de wifi aangelaten probleem blijft. Enige wat ik nog niet gezegt had was dat de v10 pas een update heeft gehad. Hierna is de ellende begonnen


Bijzonder maar het kan.  Tot nu toe heb ik daar nog geen problemen mee gezien hier. Zelf ervaar ik geen probleem.  Je hebt em al teruggezet naar fabrieksinstellingen?


Das het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. Of is dat het zelfde als de zwarte reset knop op de modem. Of moet dat als ik inlog in de modem zelf?


Op de foto zie je het resetknopje.  Ingedrukt houden tot het modem opnieuw opstart. 

 


Ja dat via het zwarte knopje heb ik ook al 3x geprobeerd. Dacht dat je bedoelde inloggen op de modem zelf. 

Heb ook ergens gelezen de ipv6 uitzetten maar die optie zit niet op mijn v10 box.

Dus ben eigenlijk beetje door mijn opties heen.

Lijkt me sterk dat het aan de mobielen telefoons ligt?


Wacht nog even op de moderator misschien heeft hij/zij nog iets.


De kabel komt vanaf het glasvezel punt naar de experiabox vanaf hier  gaan er 1 kabel naar de tv modem en 1 naar de playstation en 1 gaat  er naar boven naar een tp link. Hier staat dan 1 printer en 1 laptop op en me zonnepanelenkastje op.

Kwa wifi div telefoons en ipad.

Wat er gebeurt is dat ik op verschillende momenten op de dag wel.vol wifi signaal heb maar geen internet. Het verschilt ook per telefoon en laptop/chromebook. Welke er wel en of geen internet heeft.

Zoals je hier aangeeft werkt het soms wel, soms niet. Ik zou dan toch echt willen aanraden om de wifi manager te gebruiken (met de TP-Link losgekoppeld)  Mocht het wifi signaal na gebruik van de wifi manager achterblijven dan kun je via de wifi manager versterkers van ons krijgen (KPN Xperia)


Beste nico. 

Ik heb de wifi manager al gebruikt ook met losgekoppeld tp link. 

Het signaal van de wifi is goed daar ligt het niet aan. Hij  verbind niet met internet. Ook niet als mijn telefoon naast de modem ligt.

Het werkt al 2 jaar perfect zonder probleem. Daarom is het ook zo gek.  


Als je je forum profiel zou willen invullen met je gegevens dan kan ik even met je meekijken. Geef je hier nog een reactie zodra dat gelukt is?


Gedaan na wifi manager blijft het het zelfde. Net als eerder aangegeven  het wifi signaal is niks mis mee. Het probleem is dat hij geen internet verbinding heeft.

Â