Skip to main content

Hoi,

Wij verhuizen zaterdag. Ons nieuwe huis heeft een ouderwetse telefoonaansluiting (varkenssnuit). Ons oude huis had een y-kabel aansluiting die we nu niet meer kunnen gebruiken.

We hebben een modulair stekker van Qlink gekocht waar onderin een kabeltje kan. Die past op de varkenssnuit. Maar Welke kabel moet ik hebben tussen deze modulaire stekker en de experiabox v10?

Heb al op internet gekeken maar er zijn zoveel kabels te koop dat ik niet goed weet welke ik moet hebben.

 

Bedankt alvast! 

als je de witte stekkertje in de varkensnuit steekt en de andere witte stekkertje in de modem moet het werken, je kan de blauwe los laten hangen.


Probleem is dat die y kabel vast zit in een kastje wat de KPN monteur ooit heeft opgehangen. Daar staat op dat je daar niet aan mag komen. Dus die y kabel kan ik niet eruit halen.. Daarom was ik op zoek naar een alternatieve kabel om te kopen


Het is allereerst maar de vraag of u wel eens pairbonding kunt krijgen op uw adres. 

Bel met 0800 0402. Dan kunt u dat regelen en komt er een monteur.


Een varkenssnuit is geen pairbonding, als de kabel vast zit in het modem is dat niet handig.

Mijn advies; lekker genieten van de installatiegarantie. Bel KPN dat je er niet uit komt en ze assisteren je telefonisch. Lukt dit niet kan er altijd een monteur langs komen welke direct het ISRA kan vervangen.


Hi @Nmi90, welkom hier. 

Een varkenssnuit is geen pairbonding, als de kabel vast zit in het modem is dat niet handig.

Mijn advies; lekker genieten van de installatiegarantie. Bel KPN dat je er niet uit komt en ze assisteren je telefonisch. Lukt dit niet kan er altijd een monteur langs komen welke direct het ISRA kan vervangen.

Hier sluit ik me ook bij aan, dit is het makkelijkste. Je kunt uiteraard ook die doos open maken en zelf de draadjes aan elkaar vastmaken, maar een monteur is makkelijker. 

Laat je ons even weten hoe dit afloopt? 

Â