Skip to main content

Weet even niet waar ik dit moet plaatsen, hier omdat het een WiFi probleem of in de telefonie sectie van dit forum. Maar gekozen voor dit forumdeel aangezien het vermoedelijke een WiFi probleem betreft want ik heb iets vreemd. Het volgende is het geval sinds een aantal weken als ik mijn moeder bel via Whatsapp via WiFi lukt het haar niet om mij te horen, en visa versa ook niet. Mijn ouders hebben ook alles van KPN, internet, telefoon (vast en mobiel) Doe ik mijn mobiele data van KPN aan dan lukt het wel om haar te horen, en andersom als ze mij belt ook. Wat we gedaan hebben is het volgende: WiFi verbinding gereset aan beide kanten, hier thuis en bij mijn ouders. Telefoons gereset aan beide kanten ook geen geluk. Wat is hier aan de hand? Weet ook niet bij wie het probleem ligt, aan mijn kant (telefoon of wifi) of mijn ouders kant (telefoon of wifi).

Excuses voor de late reactie. Ik heb een paar vragen voor je, mocht het nog niet opgelost zijn @freak969. 

En wat gebeurt er wanneer je belt met Whatsapp via WiFi naar iemand anders dan je moeder?
En wanneer je moeder naar iemand anders belt?
En wanneer jij via WiFi blijft bellen, maar je moeder via 4G, werkt het dan ook? 
En heb je misschien de mogelijkheid om het te testen met een ander toestel? 

Verder vond ik nog een FAQ van Whatsapp. 

 


Excuses voor de late reactie. Ik heb een paar vragen voor je, mocht het nog niet opgelost zijn @freak969. 

En wat gebeurt er wanneer je belt met Whatsapp via WiFi naar iemand anders dan je moeder?
En wanneer je moeder naar iemand anders belt?
En wanneer jij via WiFi blijft bellen, maar je moeder via 4G, werkt het dan ook? 
En heb je misschien de mogelijkheid om het te testen met een ander toestel? 

Verder vond ik nog een FAQ van Whatsapp. 

 

Nee, het probleem speelt nog steeds. Mijn moeder heeft geen data en kan dus ook niet bellen via 3G/4G etc. Ze heeft het probleem ook al eens ervaren bij mijn zus, zij kon haar ook niet verstaan en mijn zus ook niet. Een ander toestel zou ik even moeten proberen, misschien dat mijn vader’s toestel het wel lukt. Die heeft ook geen data maar kan wel via WiFi bellen dacht ik.


@Niek_  Het probleem ontstaat steeds weer opnieuw. Het gaat eventjes goed en een paar dagen er na lukt weer niet. Met mijn vader’s toestel bellen op het WiFi signaal bij mijn ouders thuis lukt het wel en krijg ik audio. Maar als ik haar bel via dezelfde WiFi lukt het niet. En krijg ik een korte stilte en daarna een piep/ingesprestoon te horen.


Dat is bijzonder. Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn ondersteuning ook dit gebied ook te wensen overlaat. Ik ben geen expert helaas. Misschien dat je de instellingen van Whatsapp eens kunt bekijken. In dit topic over problemen met bellen via Whatsapp is een oplossing gevonden, wellicht helpt dit jou ook. 

 


‘Lokaal netwerk’ stond inderdaad uit in de instellingen van Whatsapp. Ik ga even uitproberen of het probleem nu verholpen is. Bedankt.