Skip to main content

Hallo,

Sinds een tijd heb ik veel last van een trage Wi-Fi verbinding. Doordat ik veel vanuit huis werk en gebruik maak van gaming services als Geforce Now en Shadow tech heb ik hier veel last van. De verbinding is traag en ik merk een hogere ping als ik normaal had. 

Dit is iets wat nu 2 weken speelt, hiervoor ging het altijd vlekkeloos. Nu ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met het zoeken naar het probleem en een blijvende oplossing, maar helaas heb ik deze tot op heden niet gevoden.

 

Inrichting netwerk

Ik heb benden, in de woonkamer, waar ik dit probleem ook ondervind, de router van KPN staan. Deze staat los, achter de tv. Via een kabel is deze verboden naar het kastje wat in de meterkast hangt voor glasvezel. 

Ik heb een 2.4GHZ wi-fi netwerk en een 5GHZ netwerk draaien. De 5GHZ is waar ik met mijn macbook op verbonden ben. 

Wat ik heb geprobeerd

  • Kanalen veranderen van wi-fi netwerken
  • Router in woonkamer een tijd uit gehad
  • Kastje in de meterkast een tijd uit het stroom gehad
  • Alle kabel’s uit de router gehaald die niet nodig waren
  • Wi-Fi naam veranderd + wachtwoord veranderd
  • Apparaten die Wi-Fi gebruiken van het netwerk afgehaald (wi-fi uitgezet)
  • Op een andere device kijken naar de snelheid

Vaak, later in de avond, nadat ik een lange tijd bezig ben om het wi-fi sneller te maken, is het probleem ineens verholpen, maar de volgende dag is het probleem er weer.

 

Bij het doen van een test (nu, op dit moment, geeft dit het volgende resultaat)

down; 55
up 30.2
ping 6 
jitter 6

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/a17cbda0-1f9f-11eb-aa84-2fc07500724b

 

Op het moment dat ik merk dat het probleem weg is, zijn deze resultaten vaak veel beter en stabieler, vaar rond de 80 up en down dan. Ik heb een 100 down/up glazvezel abbo bij KPN.

 

Het probleem blijft zich voort doen en ik weet er momenteel geen blijvende oplossing voor, maar het stoort mij enorm. Heeft iemand nog tips, wat ik zou kunnen proberen?

eedit]

Extra info. Het lijkt ook erger te worden op het moment dat ik tv kijk. Zie hier de test nu de tv aan staat: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/a47d6890-1fa1-11eb-aa84-2fc07500724b

Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk verstandig is om werk gerelateerde zaken bekabeld te doen. Op zich is deze snelheid normaal als je in een druk bevolkt gebied woont. Maar het moet wel stabiel zijn. De vraag is natuurlijk ook of een router achter de tv de beste plek is. Het meest ideale is als die ij van obstakels en centraal staat. Ik denk dat de wisselende snelheid echt te maken heeft met de hoeveelheid Wi-Fi signalen in de omgeving. Welke experiabox heb je? De tv ontvanger is bekabeld aangesloten op de experiabox neem ik aan?


Hoi @MikeDrenth,

We hebben inmiddels al en aantal dagen niks meer van je gehoord. Hoe staat het ermee? 


Reageer