Ik ben inmiddels vanaf 1 maart (!!!) met kpn bezig, om een storing in mijn glasvezelkabel te verhelpen, maar de bureaucratie is werkelijk om moedeloos van te worden. Glasvezel heeft het 3 dagen gedaan; lampje glas op nt-kastje brandde niet meer. Bellen dus… Maar ja, wie moet je hebben? Dat weten ze bij kpn zelf dus ook niet. Na enkele dagen is er uiteindelijk iemand gekomen die iets heeft gedaan, waardoor ik weer verbinding had. Mooi!! Helaas gebeurde na 3 dagen weer hetzelfde. Lampje nt-kastje uit… Bellen dus… Maar ja, wie moeten we nu hebben? KPN? Volker-Wessels? Is het nieuwbouw? Of is het beheer? Enfin, allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet, maar bij kpn had men inmiddels besloten dat het géén nieuwbouw was, maar inmiddels beheer, dus dat het direct gefixt moest worden. Mooi!! Enkele dagen later een monteur van kpn, die is gaan graven (let wel, het heeft bijna 2 weken geduurd, voordat deze monteur langskwam). En ja hoor: lampje brand weer, dus verbinding en internet! Voor 3 dagen dus… Wéér dezelfde storing. Bellen dus… En nu weet dus helemaal niemand meer wie er wat moet doen en ik blijf als klant dus vanaf 1 maart (op enkele dagen na) zonder internetverbinding. Volgens mij is dat inmiddels een eerste levensbehoefte. Maar ja, bij kpn weten ze plotseling weer niet of het nu nieuwbouw is, of beheer, terwijl die beslissing al was genomen!
Vanaf 1 maart hebben we ongeveer 4 keer (soms vaker) per week moeten bellen naar kpn en dan hang je dus heel vaak heel lang aan de lijn… Er zijn inmiddels 5 monteurs langsgeweest (van kpn en van onderaannemers) de glasvezel is inmiddels tweemaal ‘gerepareerd’ in ‘de centrale’, ergens diep begraven in de grond, binnen kpn is onze storing inmiddels ‘tot het hoogste niveau’ geëscaleerd. Ik weet niet hoeveel tickets er zijn aangemaakt, maar het zijn er veel en/of het is hetzelfde ticket als de eerste melding met een heeeeeeeeel lang verhaal inmiddels.
Wat ik nu werkelijk niet begrijp, is dat men kennelijk alles weet van de storing, dat er monteurs zijn geweest, dat er is geëscaleerd, etc etc, maar dat kpn nu (vandaag 7 april 2022) plotseling weer niet weet wie er nu verantwoordelijk is voor wat. En nogmaals, wij (gezin met 2 studerende kinderen en -verplicht- thuiswerkende ouder) blijven zonder internet, zonder tv, zonder primaire levensbehoefte dus, met allerlei vraagtekens zitten, terwijl er dus helemaal niets wordt geregeld. Al 5 weken duurt dit. Dit bestaat toch niet meer, in deze tijd? Je kunt geen coördinator of leidinggevende spreken, je kunt geen klacht indienen, je wordt niet geholpen (sorry, maar daar kunnen wij u niet mee helpen vertellen -overigens heel aardige- mensen van kpn Netwerk).
en nu? Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen? Wie kan mij helpen de juiste weg te vinden, zodat er gewoon een nieuwe glasvezelverbinding geblazen kan worden en wij weer verder kunnen met ons leven, maar dan mét internet?
HELP!!