Skip to main content

Ik ben inmiddels vanaf 1 maart (!!!) met kpn bezig, om een storing in mijn glasvezelkabel te verhelpen, maar de bureaucratie is werkelijk om moedeloos van te worden. Glasvezel heeft het 3 dagen gedaan; lampje glas op nt-kastje brandde niet meer. Bellen dus… Maar ja, wie moet je hebben? Dat weten ze bij kpn zelf dus ook niet. Na enkele dagen is er uiteindelijk iemand gekomen die iets heeft gedaan, waardoor ik weer verbinding had. Mooi!! Helaas gebeurde na 3 dagen weer hetzelfde. Lampje nt-kastje uit… Bellen dus… Maar ja, wie moeten we nu hebben? KPN? Volker-Wessels? Is het nieuwbouw? Of is het beheer? Enfin, allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet, maar bij kpn had men inmiddels besloten dat het géén nieuwbouw was, maar inmiddels beheer, dus dat het direct gefixt moest worden. Mooi!! Enkele dagen later een monteur van kpn, die is gaan graven (let wel, het heeft bijna 2 weken geduurd, voordat deze monteur langskwam). En ja hoor: lampje brand weer, dus verbinding en internet! Voor 3 dagen dus… Wéér dezelfde storing. Bellen dus… En nu weet dus helemaal niemand meer wie er wat moet doen en ik blijf als klant dus vanaf 1 maart (op enkele dagen na) zonder internetverbinding. Volgens mij is dat inmiddels een eerste levensbehoefte. Maar ja, bij kpn weten ze plotseling weer niet of het nu nieuwbouw is, of beheer, terwijl die beslissing al was genomen!

Vanaf 1 maart hebben we ongeveer 4 keer (soms vaker) per week moeten bellen naar kpn en dan hang je dus heel vaak heel lang aan de lijn… Er zijn inmiddels 5 monteurs langsgeweest (van kpn en van onderaannemers) de glasvezel is inmiddels tweemaal ‘gerepareerd’ in ‘de centrale’, ergens diep begraven in de grond, binnen kpn is onze storing inmiddels ‘tot het hoogste niveau’ geëscaleerd. Ik weet niet hoeveel tickets er zijn aangemaakt, maar het zijn er veel en/of het is hetzelfde ticket als de eerste melding met een heeeeeeeeel lang verhaal inmiddels. 
Wat ik nu werkelijk niet begrijp, is dat men kennelijk alles weet van de storing, dat er monteurs zijn geweest, dat er is geëscaleerd, etc etc, maar dat kpn nu (vandaag 7 april 2022) plotseling weer niet weet wie er nu verantwoordelijk is voor wat. En nogmaals, wij (gezin met 2 studerende kinderen en -verplicht- thuiswerkende ouder) blijven zonder internet, zonder tv, zonder primaire levensbehoefte dus, met allerlei vraagtekens zitten, terwijl er dus helemaal niets wordt geregeld. Al 5 weken duurt dit. Dit bestaat toch niet meer, in deze tijd? Je kunt geen coördinator of leidinggevende spreken, je kunt geen klacht indienen, je wordt niet geholpen (sorry, maar daar kunnen wij u niet mee helpen vertellen -overigens heel aardige- mensen van kpn Netwerk).

en nu? Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen? Wie kan mij helpen de juiste weg te vinden, zodat er gewoon een nieuwe glasvezelverbinding geblazen kan worden en wij weer verder kunnen met ons leven, maar dan mét internet?

HELP!!

Hallo @torteur, welkom. 

Pfffff, wat een verhaal. Ik snap dat als je zo lang bezig bent je door het bos de bomen ook niet meer ziet. Normaliter raad ik mensen aan om even te bellen, dat is vaak wat sneller dan hulp via het forum, maar ik begrijp dat jij 0800-0402 al hebt gevonden. Zou jij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan kunnen wij met je mee kijken. Ik begrijp dat er al een hoop loopt en dat het inmiddels als bij de backoffice ligt? Die afdeling kan wel aanzienlijk meer dan wij, maar een extra paar ogen kan nooit kwaad.


Hallo Hanna,

Allereerst hartstikke bedankt voor je reactie! Dat extra paar ogen is heel fijn. Ik heb mijn profiel aangepast.


Hoi @torteur. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Er staat inderdaad een ticket open bij onze backoffice. Ik zie dat deze afdeling gisteren geprobeerd heeft om contact met jou op te nemen. Helaas is dat niet gelukt. Ik zie een notitie (7 april) terug in ons systeem waarin staat dat er nog aan gewerkt wordt en dat het probleem intern is doorgezet (geëscaleerd). Helaas kunnen wij jou alleen maar informeren hierover. Onze collega's van de backoffice afdeling pakken dit verder op. 


Hallo Vikash,

bedankt dat ook jij naar mijn casus kijkt.

Ik moet wel een beetje lachen om de opmerking dat de afdeling mij gisteren heeft geprobeerd te bellen en dat er een contact is geweest… Hoe werkt dat bij KPN? (Deze wijsheid is mij uitgelegd door het Team KPN Netwerk zelf!)
als er in de ticket ergens staat dat er contact is opgenomen, maar dat er (door mij) niet is opgenomen, dan blijkt dat een standaard melding in het systeem te zijn… vooral bedrijven (onderaannemers) gebruiken deze standaardmelding. Dit is al meerdere malen voorgekomen en het Team KPN heeft e.e.a. uitgezocht. Bij mij (of bij mijn vrouw) geen enkele gemiste oproep in de telefoon, geen voicemail ingesproken. Standaardmelding dus, waarmee men er voorlopig weer mee klaar is.

let wel: in geen van de gevallen dat deze melding in de ticket staat, is sprake geweest van daadwerkelijk contact (proberen) zoeken met ons! Misschien dat deze melding eens uit het systeem moet worden gehaald?

en nog steeds geen internetverbinding…
inmiddels een officiële klacht in gediend, maar ook die wordt door KPN zelf in behandeling genomen (en hopelijk binnen 3 weken beantwoord), dus weinig vertrouwen hierin.

nogmaals de vraag: hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je als klant van KPN zo ongelooflijk lang aan het lijntje wordt gehouden? Waarom lukt het KPN niet een heel simpele handeling uit te voeren; nieuwe glasvezelverbinding blazen en klaar!


Nog even een terugkoppeling van torteur:

Inmiddels hebben we Giganet via de (werkende) glasvezelkabel. Uiteindelijk is er een monteur (onderaannemer) gekomen, die lang is bezig geweest om te achterhalen wat er nu aan de hand was. En dat is dus nog steeds niet echt bekend; ‘ergens’ zit een ‘kruising’ die er niet hoort te zitten, en daar moet men nog steeds naar op zoek. Als ze dat al gaan doen…
Onze oplossing was: onze glasvezel is aangesloten op een andere centrale (in Varsseveld?). En dat werkt dus gelukkig!!
Complimenten aan deze monteur: Hij ging voortvarend aan de slag en “zou niet stoppen voordat de storing zou zijn verholpen”. We kregen de naam van het bedrijf, het 06-nummer om bij eventuele volgende storingen direct de juiste persoon aan de lijn te krijgen! Dus: hartstikke bedankt voor deze service! En de mensen van KPN die op deze blog hebben gereageerd en hebben meegedacht: Ook heel erg bedankt!

dan nog een opmerking voor KPN:
Het systeem met tickets en Front Office - Back Office werkt uitsluitend bij interne bedrijfsvoering (hoewel: dan ook niet, maar dat is een ander verhaal). Het werkt in ieder geval niet zodra je met klanten te maken hebt, aan wie je een dienst moet verlenen. FOBO is een businessmodel dat geen rekening houdt met service en dienstverlening. Dat zou in het systeem moeten worden gebracht door de mensen zelf (servicedesk etc), maar dat gebeurt dus niet. In de praktijk blijkt het als een fantastisch afschuifsysteem te werken: “ Ik heb speciaal voor u een ticket aangemaakt en dat gaat naar de persoon die er iets mee moet”… En die persoon doet er niets mee, of veel te laat, of geeft de ticket terug, of…vul maar in. En de klant dus wachten, wachten, wachten, zonder op welke manier dan ook op de hoogte te worden gehouden van de voortgang van de klacht/melding. FOBO zorgt ervoor dat de klant achter zijn eigen klacht/melding aan moet blijven sleuren, omdat het bedrijf dat niet doet, maar denkt dat wel te doen: “We hebben toch een ticket aangemaakt?” …

dus een verzoek aan KPN:
Neem nu eens je (betalende) klanten serieus, en maak werk van je service.

Altijd positief eindigen… Het werkt nu, en het werkt fantastisch. Giga is daadwerkelijk Giga (op 2Mb na en dus verwaarloosbaar). En de Plug & Play (b.v. TV) is dat ook daadwerkelijk. Stekkers/aansluitingen op de juiste plek, apparaat aan, en gaan! Da’s top!


Haal je 998 mbit? Dat zou een record zijn. 
 

standaard is dat Max 930/940 mbit. 


Haal je 998 mbit? Dat zou een record zijn. 
 

standaard is dat Max 930/940 mbit. 

Hallo @fubje , dat heeft @Detorts volgens mij ook niet goed (gemeten), technisch kun je niet eens 998Mbit/s halen en is in de regel tussen de 930/940Mbits bekabeld gemeten op 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en met de goede speedtest, bij Windows zijnde de speedtest-app uit de MS-store.