Skip to main content

Ik probeer nu alweer ff om mijn router 2.4 en 5 GHz te laten draaien met behulp van alle forum oplossingen. Die overigens niet werken. Krijg een admin scherm te zien vul t ww in maar dat is fout. Ook t oude is fout. Nogal wat werk weer voor een simpele lamp die draait op 2.4. graag een gepaste oplossing want zoals gezegd de oplossingen op dit forum werken geen van alle.

Welke router heeft u?


V10A


Werkt dit allemaal niet?

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.


Inderdaad, verkeerd we ingevuld alleen datgene wat op t kaartje staat. Niet achter t kaartje gekeken🙄. Maar ik kan dus de 2.4 en 5 GHz niet opsplitsen bij mijn modem. V10A. Vervelend want dit soort lampen en deurbellen werken alleen op 2.4. of is er toch nog een mogelijkheid die ik gemist heb. 

 


Nee die is er niet. Een wifipunt kopen die alleen de 2.4ghz band heeft is de snelste oplossing.  


Nee die is er niet. Een wifipunt kopen die alleen de 2.4ghz band heeft is de snelste oplossing.  

raar toch?Waarom is kpn met de V10A gekomen?De v10 is veel beter en wat mij betreft bestellen ze er wat bij bij ZTE.Zo duur kan hij niet zijn...


Zal niet gebeuren. ZTE is nogal omstreden als ik het goed heb.


Zal niet gebeuren. ZTE is nogal omstreden als ik het goed heb.

Hopen dat er dan ook geen ZXV7200 ontvangers bij worden besteld.Dan moeten ze wel meer rebox ontvangers kopen.


Zal niet gebeuren. ZTE is nogal omstreden als ik het goed heb.

dan zal dat ook de reden van de V10A zijn.Die komt namelijk van arcadyan.


Nee die is er niet. Een wifipunt kopen die alleen de 2.4ghz band heeft is de snelste oplossing.  

raar toch?Waarom is kpn met de V10A gekomen?De v10 is veel beter en wat mij betreft bestellen ze er wat bij bij ZTE.Zo duur kan hij niet zijn...

Dat hebben we te danken aan Donald Trump die in 2017 een boycot van ZTE afkondigde waardoor ZTE mogelijk snel financieel in zwaar weer zou kunnen komen. KPN moest hals over kop op zoek naar een alternatief om zo mogelijke tekorten in de levering te voorkomen. KPN is daar toen door overvallen, zo erg zelfs dat ze geeneens een nieuw modelnummer hebben gekozen maar voor de letter a achter modelnummer. Tot op de dag van vandaag hebben we daar nog altijd last van want hoevaak moet ter controle de vraag wel niet gesteld worden of het een V10 (zonder a) of V10a betreft.


Misschien dat r een moderator van KPN opstaat en het probleem netjes kan oplossen voor mij. Zonder kan t altijd nog op de niet zo nette manier. Of weggaan bij KPN en weer terug. Krijg je ook van alles gedaan. 🤔


Dat hebben we te danken aan Donald Trump die in 2017 een boycot van ZTE afkondigde waardoor ZTE mogelijk snel financieel in zwaar weer zou kunnen komen en KPN hals over kop op zoek moest naar een alternatief. KPN is daar toen door overvallen, zo erg zelfs dat ze geeneens een nieuw modelnummer hebben gekozen maar voor de letter a achter modelnummer. Tot op de dag van vandaag hebben we daar nog altijd last van want hoevaal moet ter controle de vraag wel niet gesteld worden of het een V10 (zonder a) of V10a betreft.

duidelijk.Wat me dan wel verbaast is dat ik een ZTE digitenne box had die in 2019 was gemaakt.


Of weggaan bij KPN en weer terug. Krijg je ook van alles gedaan. 🤔

nee,dat heeft nu geen zin.Kijk in je privebericht.Ik heb je een tip gegeven.Op de box 12 kan het nu ook niet.


duidelijk.Wat me dan wel verbaast is dat ik een ZTE digitenne box had die in 2019 was gemaakt.

Dat klopt, financieel heeft ZTE toen wel een aderlating moeten doen maar is niet onderuit gegaan.

Tot aan de dag van vandaag staat ZTE samen met Huawei op de Amerikaanse zwarte lijst als het gaat om levering van apparatuur t.a.v. de (centrale) Infrastructuur op verdenking van spionage. Die spionagemogelijkheden zijn bij een DVB-T2 ontvanger uiteraard beduidend minder dan bijvoorbeeld bij een router.


Het is wel wat met die spionage perikelen,.. Ben nog altijd helemaal happy met mijn Huawei P30 en mijn Mediapad M5. Xiaomi is momenteel ook in opspraak qua spionage,… Wie volgt dan Samsung? Massaal aan de Oneplus en Apple's straks? 


Afijn, wat heb ik gedaan zodat t wel werkt.

In t modem de 5ghz "uit" gezet, dit gaat niet maar de onderste op dezelfde waarde gezet als de 2,4ghz. Het apparaat vond gelijk verbinding. Hierna alles weer terug gezet. Ik hoop dat ik hiermee iemand kan helpen met hetzelfde probleem. 

 


Afijn, wat heb ik gedaan zodat t wel werkt.

In t modem de 5ghz "uit" gezet, dit gaat niet maar de onderste op dezelfde waarde gezet als de 2,4ghz. Het apparaat vond gelijk verbinding. Hierna alles weer terug gezet. Ik hoop dat ik hiermee iemand kan helpen met hetzelfde probleem. 

 

mooi!


...de onderste op dezelfde waarde gezet als de 2,4ghz...

Wat bedoel je hiermee?


In het modem bij tabblad WLAN zie je 2.4 en 5 GHz naast elkaar staan, dat zijn van boven naar onder 3 waarden met een vinkje erachter hier heb ik degene van de 5 GHz hetzelfde gemaakt als de 2.4ghz toen gelijk ,in mijn geval een lamp, laten zoeken naar verbinding. Pakte toen gelijk. Eenmaal verbinding alles weer terug gezet zoals het stond. Klaar.


In het modem bij tabblad WLAN zie je 2.4 en 5 GHz naast elkaar staan, dat zijn van boven naar onder 3 waarden met een vinkje erachter hier heb ik degene van de 5 GHz hetzelfde gemaakt als de 2.4ghz toen gelijk ,in mijn geval een lamp, laten zoeken naar verbinding. Pakte toen gelijk. Eenmaal verbinding alles weer terug gezet zoals het stond. Klaar.

Kan je eens een screenshot posten van die pagina.


In het modem bij tabblad WLAN zie je 2.4 en 5 GHz naast elkaar staan, dat zijn van boven naar onder 3 waarden met een vinkje erachter hier heb ik degene van de 5 GHz hetzelfde gemaakt als de 2.4ghz toen gelijk ,in mijn geval een lamp, laten zoeken naar verbinding. Pakte toen gelijk. Eenmaal verbinding alles weer terug gezet zoals het stond. Klaar.

Kan je eens een screenshot posten van die pagina.

Nee want daar staan ook de wachtwoorden op. 


In het modem bij tabblad WLAN zie je 2.4 en 5 GHz naast elkaar staan, dat zijn van boven naar onder 3 waarden met een vinkje erachter hier heb ik degene van de 5 GHz hetzelfde gemaakt als de 2.4ghz toen gelijk ,in mijn geval een lamp, laten zoeken naar verbinding. Pakte toen gelijk. Eenmaal verbinding alles weer terug gezet zoals het stond. Klaar.

Kan je eens een screenshot posten van die pagina.

Nee want daar staan ook de wachtwoorden op. 

Dan poets je die toch weg. Overigens zou je verwachten dat wachtwoorden als sterretjes getoond worden.