Skip to main content

Ik krijg geen vebinding met de app van mijn telefoon en mijn Landroid robotmaaier. Ik ben dicht bij de router, dus daar ligt het niet aan. Heeft iets te maken volgens mij met 2,4 ghz.

Maar ik las dat de router zowel 2,4 ghz als 5 ghz signaal sturen. Dus waar zit dan het probleem?

Hoi @Tuinmanhendrik Welkom hier op ons KPN Forum! Bedankt voor je bericht en voor je geduld. Helaas reageren we later dan we wensen i.v.m. drukte.
De v10a heeft twee wifi-frequenties, de 2.4GHz frequentie en de 5GHz frequentie. Beide frequenties worden gezamenlijk uitgezonden onder één netwerknaam. Dit is de wifi-naam(SSID) waarmee je de robotmaaier op dit moment mee probeert te verbinden.  

Ik vermoed dat de één van de twee frequenties in de weg zit om de robotmaaier te verbinden met de wifi. Wat je kunt proberen is om via onze servicetool beide frequenties van elkaar te splitsen. Dit doe je door beide frequenties een andere naam te geven. 
Als je de servicetool helemaal doorlopen hebt, dan zul je zien dat je in de lijst met wifi-netwerken (op bijvoorbeeld je telefoon) ineens twee netwerknamen ziet staan. 

Wanneer dit gelukt is, kun je om de beurt proberen de maaier via de app te verbinden met het netwerk. Ik ben benieuwd of dit een oplossing biedt. 


@Tuinmanhendrik Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld of dat je vraag is beantwoordt. Anders hoor ik het graag!


Reageer