Skip to main content

Mijn wifi verbinding met de telefoon thuis is zo vreselijk slecht dat mijn 2 GB data verdampt is. Nu kan kan erbij kopen echter ik vind dat ik 1 GB kosteloos moet krijgen omdat dit buiten mijn schuld is gebeurd. Ik vind trouwens dat als je een klacht hebt, deze moeilijk in te dienen is

Hoi dat hoort natuurlijk niet. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welke experiabox heb je en werkt het bekabeld wel goed? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?


Hoi Joep het probleem is als ik thuis ben en mijn telefoon gebruik om te internetten de wifi eraf gaat, schakelt over naar  mijn databundel.

Als je dan toevallig een tv programma zit te kijken is 2 GB zo verdampt.  Gevolg is dat ik buitenshuis niets meer kan. Heel vervelend.

Volgens mij hebben we de experiabox  10. Momenteel werkt alles niet zo goed.

 


Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login neem daar even goed de tijd voor. Laat even weten wat de uitkomst is.


Goedemorgen @Sigipop en welkom hier op het forum :)

 

Kan het misschien zijn dat op je toestel de functie van de 'Wi-Fi assistent' actief is? Deze functie zorgt ervoor dat je telefoon automatisch overspringt op 4G zodra dit signaal beter is dan de Wi-Fi. Dat is vaak het geval en daarom is het beter om deze functie uit te zetten. Wat voor type toestel gebruik je precies? Verder kan ik je net als @Joep1965 aanraden om ook eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. 


Hallo Jan. Ik heb een Nokia. Zit geen Wi-Fi assistent op. Het is niet zo dat de verbinding slecht is. Probleem is het overschakelen naar 4G. Bedankt voor het meedenken.


Hallo Jan. Ik heb een Nokia. Zit geen Wi-Fi assistent op. Het is niet zo dat de verbinding slecht is. Probleem is het overschakelen naar 4G. Bedankt voor het meedenken.

Hallo @Sigipop als je dan thuis bent zet je mobiele data uit op je mobiel.


Bese JanD dat is wel erg omslachtig. Het heeft het altijd goed gedaan. Misschien wordt het weer beter, ooit.

 


Heb je misschien de mogelijkheid om je simkaart eens tijdelijk in een ander toestel te testen @Sigipop? En welk type Nokia telefoon gebruik je precies?


Hoi @Sigipop , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken! Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten :)


Hoi Janz.

Ik heb nu weer 2 GB data ( nieuwe maand ) 

Let goed op wat het verbruik is, heb gewoon pech gehad ( denk ik )

Ik heb volgens mij een Nokia 7.1. Het enige wat me opvalt is dat de WiFi er vaak vanaf gaat.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten 

 


Bedankt voor je terugkoppeling @Sigipop :)

 

Houd het inderdaad even goed in de gaten deze maand en mocht je tegen zaken aanlopen waar je vragen over hebt, laat het me dan gerust weten! 


Reageer