Skip to main content

Op al mijn apparaten, iPhone, iPad, krijg ik de melding bij Wifi: Zwakke beveiliging. wat te doen??

We hebben een Experia Box.

Hoi @Jan119. Deze melding komt vanuit iOS, het besturingssysteem van jouw Apple apparaten. Apple attendeert je hierop wanneer je bijvoorbeeld een zwak wachtwoord hebt ingesteld of als de beveiliging in jouw Experiabox niet goed is ingesteld. Heb je wel een wachtwoord met hoofdletters, cijfers en vreemde tekens? En is dat een wachtwoord dat je zelf ingesteld hebt? Dat geeft namelijk nog weer een betere beveiliging. 

Als het wachtwoord in orde is, dan moeten we even kijken naar de beveiligingsinstellingen. In dat geval hoor ik graag welk type Experiabox je gebruikt, dan kan uitleggen hoe je dit kunt controleren. Ik hoor graag van je of het allemaal lukt! 


Hallo @Jan119 , als je inlogt in het modem en onder de rubriek wifi en beveiliging WPA/WPA2 ziet staan dit meteen veranderen in uitsluitend WPA2. Als je in je modem een los invulveld hebt voor TKIP/AES of AES kies dan uitsluitend voor AES

Heb je geen los invulveld voor TKIP/AES dan is bij de keuze voor alleen WPA2 automatisch AES actief.

CC: ​​​​@Danny 


Bedankt voor de uitleg, @JanD! Daar wilde ik inderdaad naartoe met de beveiligingsinstellingen. Ik begreep echter dat Apple deze melding ook al geeft wanneer je een relatief zwak wachtwoord hebt ingesteld, vandaar dat ik daar ook even op wilde wijzen. :relaxed:


Reageer