Skip to main content

Al langere tijd is de wifi erg slecht. Wij hebben een experia v10 en een kpn wifiversterker in de woonkamer. De wifi op het modem staat uit. Als we naar de keuken lopen (ongeveer 10m) valt de wifi al weg. Ook in de tuin is de wifi direct weg (ook ongeveer 10m). 

 

Meerdere keren de wifi verbeteraar gedaan maar dit helpt niet. Er is net glasvezel aangelegd door Delta en uit frustratie stappen we het liefst direct over, maar mijn gevoel wil gewoon lekker bij kpn blijven. Wat kunnen we het beste doen?

Hallo @WP.Damming welk type KPN-versterker heb je, de zwarte vierkante, de zwarte ronde of de witte ronde? Indien 1 van de laatste 2, zijn deze bekabeld of draadloos aangesloten?

Want de eerste kan alleen maar bekabeld aangesloten zijn.

 


Hallo @WP.Damming welk type KPN-versterker heb je, de zwarte vierkante, de zwarte ronde of de witte ronde? Indien 1 van de laatste 2, zijn deze bekabeld of draadloos aangesloten?

Want de eerste kan alleen maar bekabeld aangesloten zijn.

 

Hoi JanD,

Ik reageer even voor mijn ouders;-). Ze hebben een vierkante zwarte die inderdaad bekabeld is. 


De Experia wifis hebben een niet al te lange levensduur helaas en qua performance zijn ze ook maar matig. Waarschijnlijk heb je betere wifi zonder deze versterker en met de wifi op de v10 aan.

Vervolgens zou ik adviseren om de experia wifi eruit te halen en of een nieuw super wifi punt 2.0 te halen als je alles bij KPN wilt houden (doorloop de wifi manager nogmaals zonder de aangesloten experia wifi om deze voor de helft van de prijs te kopen) of koop een eigen wifi punt via bol.com/coolblue etc.

 

Mocht je toch per se dezelfde versterker willen houden en valt deze onder garantie (waarschijnlijk niet, worden al ruim 2 jaar niet meer actief verkocht) dan kun je deze bij een defect laten omruilen, alternatief is een nieuwe voor 15 euro vanuit de webshop halen.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/


De Experia wifis hebben een niet al te lange levensduur helaas en qua performance zijn ze ook maar matig. Waarschijnlijk heb je betere wifi zonder deze versterker en met de wifi op de v10 aan.

Vervolgens zou ik adviseren om de experia wifi eruit te halen en of een nieuw super wifi punt 2.0 te halen als je alles bij KPN wilt houden (doorloop de wifi manager nogmaals zonder de aangesloten experia wifi om deze voor de helft van de prijs te kopen) of koop een eigen wifi punt via bol.com/coolblue etc.

 

Mocht je toch per se dezelfde versterker willen houden en valt deze onder garantie (waarschijnlijk niet, worden al ruim 2 jaar niet meer actief verkocht) dan kun je deze bij een defect laten omruilen, alternatief is een nieuwe voor 15 euro vanuit de webshop halen.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

Bedankt voor de tip. Ik ga het eens proberen zonder de versterker. Ik ongeveer een jaar terug kpn gebeld en zij gaven aan dat deze versterkers prima waren en de superwifi niet nodig waren. Het is op dit moment wel weer een investering en nog geen zekerheid of het helpt. Dan is een wifi punt van coolblue misschien een betere optie. Die kun je weer hergebruiken, de superwifi kan vast alleen op hun apparatuur 


De Experia wifis hebben een niet al te lange levensduur helaas en qua performance zijn ze ook maar matig. Waarschijnlijk heb je betere wifi zonder deze versterker en met de wifi op de v10 aan.

​​​​​​@gjtm , ben ik niet met je eens, de versterkers worden nog steeds regelmatig ge-updated en zo snel gaan ze ook niet stuk.

​​​​​​@WP.Damming je zou de versterkers eens een fabrieks-reset kunnen geven en dan opnieuw aansluiten.

Ondanks dat de nieuwe nu spotgoedkoop zijn, €14,95. Als die andere nog goed zijn, is het zonde van het geld.

​​​CC @Damming 


@Damming Welkom op het forum. 

Je kunt het inderdaad proberen zonder versterker. Mocht je toch overwegen om Superwifi punten te kopen. Dan hoef je ook als je overstapt geen nieuwe te kopen. 

De Superwifi punten werken ook gewoon op het netwerk van andere providers.