Skip to main content

Ik heb een Apple TV en deze ontvangt via WiFi maar ik kamp al weken met een belabberde WiFi kwaliteit, dan weer goed en normaal met downloadspeeds van om en nabij de 100/120 mbps maar vaak ook ver beneden peilĀ  zo rond de 15,0 mbps waardoor er veel buffering ontstaat bij Netflix, Videoland en andere streaming TV appā€™s en daardoor ook heel traag reageren in de menuā€™s van deze appā€™S. Nog nooit geen last van gehad. Ik heb dit getest door even de netwerkkabel van mijn TV decoder bij mijn TV in de Apple TV te doen en toen was mijn download snelheid weer perfect. Ik heb ook mijn WiFi verbinding op mijn Apple TV wel eens uitgezet (vergeet netwerk) en weer aangezet, dat verhielp het probleem eventjes maar automatisch dook het probleem weer op. Wat is hier aan te doen? Met de ontvangst van WiFi is niets mis, dat is vol signaal want de Apple TV en de modem die in de meterkast staan, daar zit nog geen eens 2 meter tussen. Is dit probleem bekend bij jullie? Hebben meer mensen hier last van? Graag hulp.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of is dit een algemeen probleem?


Ik ben geen expert, maar een vriend van mij had dit met zijn Apple tv als deze achter liep qua updates (instellingen-->algemeen-->software update). Weet niet of dit ook voor jou geld. Maar mogelijk het proberen waard.Ā 


Online las ik als dat niet helpt de volgende tip. Instellingen ā–ø Algemeen ā–ø Herstel

Iig veel succes!


Heb ik allemaal al geprobeerd. Nieuwste update draait maar het keert steeds weer terug het probleem. Met de app Speedtest op mijn Apple TV haal ik dan soms downloadsnelheden van rond de 15,0 mbps en dat is voor streaming en bediening van Apple TV appā€™s natuurlijk veel te traag.


Hi @freak969, Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je vraag. Excuses voor de late reactie. Het is hier momenteel enorm druk.

Poehh, hoe het kan dat je nu groteĀ schommelingen hebt in de wifi snelheid, kan ik zo 1..2..3.. niet zeggen. Heb je in jouw netwerk ook versterkers/repeaters aangesloten? Stiekeme vraag: Wat is de reden dat je de Apple tv niet altijd bekabeld aansluit? Dan ben je verzekerd van een stabiele internetverbinding:speak_no_evil: .Ā  Omdat je je gegegevens hebt ingevuld, kon ik meteen even meekijken. Ik zie dat wij voor morgen verbeteringen doorvoeren op het netwerk. Wat er precies gedaan wordt, kan ik niet meteen vinden. Wie weet draagt dit onderhoud bij aan een verbeterd wifi signaal!Ā 

Kun je de WifiManager eens doorlopen op het moment dat je wifiginaal te wensen overlaat? Ik ben benieuwd wat onze tool zegt over de verbinding.Ā 


HiĀ @freak969, Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je vraag. Excuses voor de late reactie. Het is hier momenteel enorm druk.

Poehh, hoe het kan dat je nu groteĀ schommelingen hebt in de wifi snelheid, kan ik zo 1..2..3.. niet zeggen. Heb je in jouw netwerk ook versterkers/repeaters aangesloten? Stiekeme vraag: Wat is de reden dat je de Apple tv niet altijd bekabeld aansluit? Dan ben je verzekerd van een stabiele internetverbinding:speak_no_evil: .Ā  Omdat je je gegegevens hebt ingevuld, kon ik meteen even meekijken. Ik zie dat wij voor morgen verbeteringen doorvoeren op het netwerk. Wat er precies gedaan wordt, kan ik niet meteen vinden. Wie weet draagt dit onderhoud bij aan een verbeterd wifi signaal!Ā 

Kun je de WifiManager eens doorlopen op het moment dat je wifiginaal te wensen overlaat? Ik ben benieuwd wat onze tool zegt over de verbinding.Ā 


Nee, geen versterkers of repeaters. En Apple TV is via WiFi omdat ik anders een extra kabel moest trekken dus is WiFi net wat handiger dan en qua snelheid maakt het niet veel uit. Ik weet van de werkzaamheden voor morgen maar inmiddels heb ik inderdaad via de Wifimanager alles even doorlopen en deze heeft automatisch de ontvangst verbeterd en de kanalen aangepast van de WiFi gaf hij aan, sindsdien ervaar ik geen schommelingen in de downloadspeed meer dus hopelijk was dat het probleem.


Goed om te horen! Mocht het probleem terugkeren, dan weet je ons te vinden.Ā :innocent:


Reageer