Skip to main content

Beste,

Sinds drie weken heb ik grote problemen met wifi en internet. Wifi doet het afwisselend niet, heel traag en normaal. Testen van de download- en uploadsnelheden leveren sterk wisselende resultaten. De ene keer is de score van beide tussen de 10 en 20 mbps en de andere keer (nog geen minuut later) tussen de 200 en 250 mbps. Ik heb een abonnement met 1000 mbps-internet. Uiteraard heb ik de verschillende devices in- en uitgeschakeld (gereset). Dat laatste heb ik ook gedaan met mijn Fritz!box 7490 en de twee Fritz!Repeaters 2400. Het contact tussen de devices (iphone, ipad, laptop) en Fritz!box blijkt ‘uitstekend' te zijn (alle groene streepjes zijn aan), maar de wifi is slecht.

Tegelijkertijd werkt de Fritz!box ook niet meer goed samen met mijn ASUS RT-AC66U Dual Band router en mijn TP-Link TL-SG1016D Switch. Mijn pc's en televisie waren via de switch met de Fritz!box verbonden en werkten altijd prima. Drie weken geleden traden er plots televisiestoringen (stilstaand beeld, wegvallen geluid etc.) op. Bekabeld netwerk werkt niet meer of werkt uiterst traag, waardoor internetten met de pc's niet of heel moeizaam gaat. Als ik televisie en pc's via de RT-AC66U router met de Fritz!box verbindt, leidt dat niet tot een verbetering. Verbetering is er wel als ik de televisie en pc's rechtstreeks op de Fritz!box aansluit.

Kortom: de wifi van de Fritz!box doet het niet goed en de bekabelde verbindingen werken alleen naar behoren als apparaten rechtstreek op de Fritz!box zijn aangesloten, dus als er geen hub of router tussenzit.

Iemand een idee wat hier aan de hand is? Tot drie weken geleden werkte alles perfect. Ik had geen klachten over de wifi en de bedraad via een HUB en Router op de Fritz!box aangesloten pc's en televisie werkten naar volle tevredenheid.

Een raar iets: mijn buren hebben sinds ongeveer drie weken hetzelfde KPN-internetabonnement als ik al jaren heb (eerst via XS4all) en zij hebben dezelfde problemen. 

Vast bedankt voor reacties.

Hier geen problemen met de Fritz!Box 7490.

Piet.


Heb ik ook even gehad na updates van de Fritz apparatuur.

Eerst even alles stroomloos maken en als eerste de fritzbox opstarten en wachten totdat hij klaar staat.

Dan je wifi punten laten opstarten en ook wachten totdat het gereed is.

Als alles opgestart is, je fritzapp even openen om na te kijken of de fritz apparaten elkaar zien tevens herkennen als mesh.

Zo ja, dan zou alles weer moeten doen.

 

Mvg


Heb je het weten te verhelpen Jos? Anders kun je ook nog even een kijkje nemen in dit topic: FRITZ!Box bij KPN.Â