Skip to main content

Hallo,
 

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat de chat mij niet kon helpen. Zegt ook meteen iets over de service van KPN. Want met andere woorden, zoek het zelf maar uit… 


Ik heb maanden probleemloos vanuit huis kunnen werken, waarbij mij zakelijk telefoon en laptop via het gast wifi netwerk gescheiden waren van mijn privé netwerk. Tot vandaag… zonder zelf enige aanpassing gedaan te hebben krijg ik nu simpelweg geen verbinding meer. Het netwerk staat wel gewoon in de lijst maar ik kan geen verbinding maken. Vreemd want op mijn privé netwerk werk alles nog gewoon, terwijl dat dezelfde router is.

 

Al geprobeerd:

  • Opnieuw opstarten telefoon en laptop
  • Browser cache verwijderd
  • Netwerk vergeten en opnieuw toegevoegd
  • KPN wifi tester doorlopen
  • DNS flush
  • Herstart modem
  • Terug naar fabrieksinstellingen modem

Maar dit alles zonder resultaat… Hopelijk word ik hier wel geholpen.

 

Bij voorbaat dank!

 

p.s. ik wil mijn zakelijke data en privé data gescheiden houden, dus alles over één netwerk is geen optie!

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Nou nou dat zijn wel grote woorden over de klantenservice. Ik ben best goed op de hoogte met deze materie maar sta ook even voor een raadsel. Welk type modem heb je?


Welk type modem heb je?

En heeft u versterkers? 


Nou ben ik zelf meer van de daden Joep, maar ik was echt flabbergasted toen ik gewoon een link naar dit forum ontving…

On topic:

Ik heb een Experiabox V10

  • Model H369A
  • Hardware versie V1.00
  • Software versie V1.01.00T03.8V4
  • Boot loader V1.0.00
  • xDSL PHY versie (geen idee wat dit is)  A2pvfbH045q.d27i
  • Beveiligingstype staat op WPA2
  • Public wifi (Fon) op uit

Nee, er zit verder niks tussen qua versterkers e.d.


Ik heb maanden probleemloos vanuit huis kunnen werken, waarbij mij zakelijk telefoon en laptop via het gast wifi netwerk gescheiden waren van mijn privé netwerk.

Het betreft "gewoon" een standaard smartfoon? 

Beide werken niet meer? Via het standaard WiFi netwerk (even als test) wel?


Nee, er zit verder niks tussen qua versterkers e.d.

Het WiFi lampje ...

... brand dus gewoon? (hier op de foto niet dus)


Hoi Nick, wat bedoel je met “Het betreft "gewoon" een standaard smartfoon?”

Privé een Apple smartphone, zakelijk een Android

Wifi lampje brand, zit ook gewoon met mijn eigen PC, telefoon, printer, TV e.d. op het “normale” netwerk.

Daarom snap ik het ook niet, waarop dat wel gewoon werkt en ineens gast niet meer?! 

Ze lijken geen IP te krijgen...


Goedemorgen @JWB78, dan zou ik in dit geval eens proberen om de Gastwifi uit te schakelen die instelling op te slaan en vervolgens het weer opnieuw aan te maken:

 

 


Hoi Jeroen, die optie heb ik helaas ook al geprobeerd… zonder resultaat.


Weet iemand de link naar de KPN chat? Want dit schiet niet op zo…


Te slecht voor woorden dit… Een keer raden waar “Neem contact op” naar doorverwijst, juist de startpagina. 

 


Na het doorlopen van het stappenplan, linkt “Neem contact op” je gewoon weer terug naar start… 



Admin: reactie verplaatst naar eigen topic


Heeft u het ding al een keer gereset?

Of het gastennetwerk al eens een andere naam gegeven en daarmee proberen te verbinden? 


Ja, soft en hard reset...


Ja, soft en hard reset...

En een andere naam voor het gastennetwerk? 


Geprobeerd en ook een ander wachtwoord (zonder speciale tekens).

Het netwerk staat wel in de ijst, maar heeft geen IP adres uit.

Ik krijg een APIPA adres… (169)


Voor de zekerheid, u heeft deze niet in huis? 

Of deze?

 


Nee, heb een V10


Nee, heb een V10

De 3 plaatjes die ik liet zien zijn versterkers, deze kun je naast de Experiabox v10 gebruiken om elders in huis goed WiFi te krijgen. Maar die zenden dus ook een eigen gastennetwerk uit.


Heb geen versterkers


Heb een vermoeden… 

Eigen netwerk werkt TOP, maar gast niet.

Zelfde router, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

Maar wat als het kanaal (frequentie) te krap is, waardoor het eigen netwerk zoveel bandbreedte verbruikt dat ie het gast netwerk wegdrukt… HHmmm eens met de kanalen spelen.


Heb inmiddels een nieuwe router een v12.

Gast Wifi werkt, maar beide netwerken zijn super langzaam.

Ook weer de Wifi manager gedaan, maar zonder resultaat.

Ik kom niet boven de 11Mbps uit… en vreemd genoeg is mn upload sneller als mn download.

Iemand raad? 

 

p.s. heb nu voor 5,- pm een aanpassing op mn abonnement moeten nemen om support te krijgen, hoe vind je die?


Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ik ga weg bij KPN, helemaal klaar mee… 

Heb naast het modem gestaan met een iPad , 2x gsm en 2x laptop en haal 70Mbps binnen.

Ga 1 verdieping hoger en dan max 11… ze willen gewoon die versterkers verkopen voor 150,-

Ik ga wel naar de Ziggo, krijg ik ze gratis!!