Ik ben sinds december klant van KPN en neem een glasvezel abonnement van 200mbps, hoewel er een monteur is langsgekomen om wifi te testen heb ik sinds een maandje nogal problemen mee.
De WiFi snelheid op het begane vloer behaalt nooit de 200mbps, op de 1e en 2e verdieping is de internet snelheid zelfs veel lager en ook qua de WiFi signaal.
Op de 2e vloer heb ik nauwelijks signaal terwijl ik dit soort problemen nooit bij mijn vorige provider had.
Ik heb contact gehad met de klantenservice maar ze raden me aan om de wifimanager (hulptool) te laten lopen. Gedaan en geeft amper een oplossing enkel om een WiFi versterker aan te schaffen.
Dit kost wel echter €100 per stuk en moet ik er niet 1 maar 2 aanschaffen om überhaupt een goed signaal in huis te mogen hebben zodat ik gebruik kan maken van mijn abonnement.
Heeft er iemand tips over wat ik zou kunnen doen? Want zit nu al na 2.5 maanden te twijfelen om me contract te verbreken en alweer over te stappen, ik kon bij t-mobile tenminste wel een 2e modem lenen voor €2,50 per maand waarmee ik op 2e verdieping wel 500mbps kon behalen en via de bekabeling 1gb.
Vind echter jammer dat de klantenservice een beetje laks hierover doet alsof het ze niks boeit.