Skip to main content

Mijn wifi in huis  is erg traag en valt soms weg als ik b.v naar bijkeuken ga. Ik heb dubbel huis en heb 2 versterkers in ieder  deel van huis 1 heb de speedtest gedaan.

Ik woon in buiten gebied maar heb  al 200 uitgegeven  voor de versterkers.

Wat kan ik  op meer doen dan steeds resetten?  Ik betaal veel  maar als dit zo doorgaat moet ik helaas kpn opzeggen. Wie heeft oplossing?

Heeft u de versterkers bekabeld aangesloten op de Experiabox? 


Ik heb deze bekabeld en heb 2 kleine  versterkers modems erbij elk in iedere woonruimte. 


Met een versterker bedoel je een wifi access point of repeaters?

Eerst alles resetten of dat helpt, soms kan het buffer geheugen van het apparaat misschien wel wat vol zijn. Dat heb ik tenminste ervaren met mijn wifi access point.

 

Mijn advies is geen wifi repeaters te gebruiken.

Beste is een wifi access point te kopen die PoE ondersteund, deze worden gevoedt door je netwerk kabel en een PoE injector die het van stroom voorziet. Op deze wijze kan je hem overal plaatsen en krijg je wel stabiel bereik. Zet het in ieder geval in de tussen verdieping als je 3 verdiepingen hebt. Al dat draadloze kan bvgestoord worden door wifi van de buren die bijv een sterke signaal afgeven.


Bedankt!

Ik heb nu allles gereset. Alle lampjes branden weer tot nu toe.

Omdat wij in buitengebied wonen  gaat het super langzaam. Hier is niks aan te doen volgens kpn


Als je in buitengebied woont en bekabeld werkt alles wel vlot, dan kan volgende mogelijke oorzaken zijn:

  • interferentie door buren
  • andere apparatuur die veel internet verkeer gebruikt tijdens je gebruik (bv windows update of ander software die je internet verstikt?… kijk eens onder task manager wat veel verkeer genereert)
  • wifi niet goed geconfigureerd, storen de versterkers elkaar misschien?

 


Ja en wat voor versterkers zijn dat? Zitten ze wel op de juisten plaatsen. Ondersteunen ze seamless of fast roaming? Hebben ze dezelfde wifigegevens als je modem? Allemaal zaken die mee kunnen spelen waarom je steeds verbinding verliest.


Hallo @Jeanne1961 Hoe gaat het nu? Heb je nog naar de laatste opmerkingen in dit topic kunnen kijken?


Hallo Bart,

We hebben nog steeds  geen sterk signaal ondanks 2 versterkers geen sterk in b.v. Achterin huis.


Natuurlijk is ook bij jou goed wifi mogelijk.  Kan je wat meer vertellen over de situatie? Welke snelheid haal je als je bekabeld meet met een bekabelde pc of laptop? Welke snelheid via Wi-Fi? Over hoeveel m2 woonoppervlak gaat het? Welk modem heb je? Welke WiFi versterkers? Van kpn zoja welke? Vierkant zwart of wit of rond wit.