Skip to main content

Hey hey ik had een vraagje,

Ik heb een Samsung smart tv en nu sinds 2 dagen pakt hij me internet niet meer.

Me router zelf doet het wel dus de WiFi en alle lampjes branden, maar als ik op netflix wilt of youtube via mijn smart tv dan pakt hij de internet niet. Hij zoekt zelfs niet mijn draadloze verbinding. Heb alles al geprobeerd maar helaas. Wat moet ik nu doen? 

Mvg

Goedemiddag @ilse28 en welkom hier op het forum :)

 

Hoe is je smart tv verbonden met het internet; gaat er vanaf de Experia Box een kabel naar je televisie of is deze verbonden via de Wi-Fi? Zelf zou ik altijd het advies geven om een smart tv direct met kabel aan te sluiten omdat je dan de beste verbinding hebt. Voor zaken zoals Netflix en YouTube heb je aardig wat bandbreedte nodig en daar is Wi-Fi niet altijd even ideaal voor. Mocht je de tv nu verbonden hebben via de Wi-Fi en je hebt de mogelijkheid om deze met kabel aan te sluiten, altijd doen. Dan blijft er ook meer Wi-Fi 'over' voor de andere apparatuur in huis die hiermee is verbonden. Afgaande op je bericht krijg ik de indruk dat hij nu verbonden is via de Wi-Fi. Hebben andere apparaten in huis nog wel verbinding met je Wi-Fi netwerk? Ik heb onlangs iemand gesproken met precies hetzelfde probleem en die heeft dit weten op te lossen door de televisie terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Het kan geen kwaad om dat ook eens te proberen, baat het niet dan schaadt het niet! 


Hoi @ilse28 , ik heb niks meer van je gehoord en ben benieuwd naar de stand van zaken; is het probleem inmiddels verholpen of kunnen we je nog ergens mee helpen?


Goedemiddag @ilse28 , omdat ik niks meer van je heb vernomen ga ik het topic sluiten. Ik ga er vanuit dat je probleem inmiddels is verholpen 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer