Skip to main content

Hallo ik heb KPN en ook wifi van KPN. Ik heb onlangs mijn wifi netwerknaam veranderd via : “mijn KPN”. Ik stel vast dat mijn oude netwerknaam nog steeds in de lijsten zichtbaar is en ook bruikbaar blijft. Hoe krijg ik die weg.

Hi @Keso, goed dat je hiervoor even een topic opstart! Je kan even inloggen in Experia Box via onze tool, dan kun je daar de naam van het netwerk wijzigen. Dan moet het lukken. Hier vind je onder het kopje ‘Inloggen in je modem’ de tool!


Dat heb ik.al gedaan maar mijn oude wifinaam blijft bestáán. Hij blijft zich aanbieden. 


Wat gek! Wil je eens je Experia Box een reset geven? Je vindt hier bij stap 2 hoe je dat doet. Hoor graag of het daarna verdwenen is. 


Heb ik vaker gedaan. helpt ook niet.

Voor de goede orde ik heb het over de wifi lijsten in mijn telefoon en dergelijke.

 


Jammer dat het niet helpt! Ja daar was ik me van bewust, gek dat daar verkeerd staat. Welke netwerknaam staat er als je inlogt op het modem dan? Staat daar wel je nieuwe naam?


Ja ze staan er nu alle twee.


De oude netwerknaam blijft wel in de wifilijst van uw mobiele telefoon staan. Maar is die ook nog te gebruiken?

Heeft u versterkers? Misschien de witte vierkante? 


Ja ze staan er nu alle twee.

Bedoel je hiermee dat wanneer je inlogt in je modem dat er dan twee WiFi-netwerken staan? Kun je me hier eens een screenshot van sturen? Ik denk namelijk dat je modem een WiFi-signaal uitzendt op een 2.4 en 5 GHz-frequentie. Je kan dan beide frequenties een andere naam geven waardoor ze ook twee keer in je WiFi-lijst op een apparaat terugkomen. Zie graag je screenshot tegemoet, dan kan ik iets specifieker antwoord geven.