Skip to main content

Afgelopen week is er wifi in mijn appartement geïnstalleerd. Dit ging allemaal heel soepel en pas nadat de wifi ook daadwerkelijk op mijn telefoon werkte is de monteur vertrokken. Toen ik later die dag echter de wifi ook op mijn laptop wilde inschakelen, stond deze niet tussen de beschikbare netwerken.

Ik heb de laptop opnieuw opgestart, de adapter van mijn box eruit gehaald en weer opnieuw aangesloten, maar de wifi verschijnt nog steeds niet in de beschikbare netwerken lijst. Terwijl mijn telefoon dus wel gewoon goed verbinding maakt.

Iemand die mij kan helpen? Het is namelijk erg vervelend dat ik nu niet op mijn laptop kan werken....

U heeft een zwarte KPN Box ontvangen? Kunt u de laptop bekabeld aansluiten?


U heeft een zwarte KPN Box ontvangen? Kunt u de laptop bekabeld aansluiten?

Dit had ik inderdaad al geprobeerd en lukte in eerste instantie niet, maar net nog een keer  geprobeerd en nu werkt dit wel ja!


Hallo @AniekMom 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Hallo @AniekMom 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Bedankt! Ik ga het eens proberen


@RBxx bedankt voor je antwoord, maar nu heb ik het volgende probleem.....mijn admin password word niet geaccepteerd, ik heb al 10x gecheckt of ik het echt goed heb ingevoerd, maar zou niet weten welke tekens het anders kunnen zijn, toevallig enig idee hoe ik toch kan inloggen op mijnmodem.kpn???


Hoi @AniekMom , daar hebben meer mensen moeite mee. Het admin password bevat soms speciale tekens die erg op elkaar lijken zoals ( {  } ). Ook andere tekens zoals ^  ‘  “  komen voor. Soms helpt het om het admin password eerst eens in het ‘kladblok’ in te typen, dan zie je wat je doet (in plaats van alleen maar 'bolletjes')

Een tweede mogelijkheid is de monteur, die het admin password bij installatie al heeft gewijzigd. Als dat zo is en hij/zij heeft dat niet aan jou verteld, dan helpt alleen een reset van de KPN Box. Dan staan alle instellingen weer op de standaard waardes.

 


Hoi @AniekMom , daar hebben meer mensen moeite mee. Het admin password bevat soms speciale tekens die erg op elkaar lijken zoals ( {  } ). Ook andere tekens zoals ^  ‘  “  komen voor. Soms helpt het om het admin password eerst eens in het ‘kladblok’ in te typen, dan zie je wat je doet (in plaats van alleen maar 'bolletjes')

Een tweede mogelijkheid is de monteur, die het admin password bij installatie al heeft gewijzigd. Als dat zo is en hij/zij heeft dat niet aan jou verteld, dan helpt alleen een reset van de KPN Box. Dan staan alle instellingen weer op de standaard waardes.

 

Net gereset, maar helaas kan ik nog steeds niet inloggen op mijnmodem....ik ga morgen maar verder op onderzoek en voor nu gebruik ik dan maar gewoon even een kabeltje als ik op mn laptop wil werken...


Hoeveel tekens telt het wachtwoord wat u invoert?


Hoeveel tekens telt het wachtwoord wat u invoert?

Het zijn in totaal 10 tekens


Hi @AniekMom, hoe is de situatie nu? Is het inmiddels wél gelukt om in te loggen? 


Hi @AniekMom, hoe is de situatie nu? Is het inmiddels wél gelukt om in te loggen? 

Helaas niet.... Het resetten heeft geen verschil gemaakt en ik krijg nog steeds de melding dat mijn 'admin password' niet klopt wanneer ik probeer in te loggen op mijnmodem


Soms helpt het om het admin password eerst eens in het ‘kladblok’ in te typen, dan zie je wat je doet (in plaats van alleen maar 'bolletjes')

Heel frustrerend dit :slight_frown: Heb je deze tip ook al geprobeerd? Vanuit het kladblok (of een ander notitieveldje) kan je het wachtwoord dan kopiëren en plakken, en kan je extra goed controleren of de tekentjes overeen komen. Het zijn behoorlijk vervelende (veilige :wink: ) wachtwoorden en een foutje is zo gemaakt :grimacing:


Hallo @AniekMom iemand op het forum met hetzelfde probleem had een slimme oplossing.

Op de achterzijde van het modem staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm.


Hallo @AniekMom iemand op het forum met hetzelfde probleem had een slimme oplossing.

Op de achterzijde van het modem staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm.

Bedankt voor de tip! Ik heb de qr-code gescand en kreeg inderdaad het password in beeld. Dit was precies wat ik al een aantal keer had proberen in te vullen. Voor de zekerheid toch nog een keer die code gekopieerd en geprobeerd ermee in te loggen, maar helaas kreeg ik wederom de melding 'wrong password'.... Op dit moment ga ik maar gewoon de kabel gebruiken wanneer ik internet nodig heb op mijn laptop. 


Inderdaad bedankt voor de tip @RBxx, dit wist ik zelf nog niet :sweat_smile:

Met een kabel gaat het natuurlijk altijd goed, maar heel wenselijk is dat natuurlijk niet, als je liever gewoon van de wifi gebruik maakt. Aangezien je nu zo enorm vaak hebt gecontroleerd of het wachtwoord écht klopt en we daar nu heel zeker van zijn, ga ik hier een melding van maken bij de modem mensen. Wellicht hebben ze hier een oplossing voor! Ik kom bij je terug zodra ik meer weet :slight_smile: