Skip to main content

Ik ben al de hele dag bezig met het probleem om mijn Canon printer werkend te krijgen.
Eerst Canon gebeld. conclusie daar ik moet de KPN contacten opm de Gigaherz op 2,4 te zetten.

Al een paar keer gebeld met de helpdesk KPN de laatste mevrouw verwijst me naar een voor mij onbegrijpelijk menu (dank je wel Bea)
Ik kom via een ander zoekwerk op het forum

Inmiddels ben ik in het ZTE scherm, tab WIFI
Hoe kan ik de 2,4 instellen? Ik zie bij globale config> 2,4 : channel 11 en bij 5 ghz: auto

Geen idee wat ik moet veranderen
Kan iemand  me wat verder helpen aub? Dank

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hi @jukrecords.com, je bent bezig met de WiFi instellingen om je printer te verbinden lees ik, ik help je graag op weg.

Volgens Canon werkt het beter om de printer met 2.4 GHz WiFi te verbinden, hebben zij aangegeven. Het inloggen op het modem is ook al gelukt, ben je intussen verder gekomen? Ik heb even met je mee gezocht, deze stappen helpen je met de 2.4 GH instellingen. We hebben daarnaast verschillende behulpzame forumgebruikers met veel kennis 🙂 misschien komt er nog iemand langs die ervaring heeft met de 2.4 verbinding en/of Canon printers. Ik hoor graag of het is gelukt!


dank voor de reactie. Ik had zelf wat veranderd in het router instellingen scherm, omdat ik niks meer hoorde. Maar toen was ik inmiddels helemaal van het internet af. Dus dat was niet zo handig. Gelukkig heeft kpn de box op afstand weer gereset. Ik zal dus wat voorzichtig zijn met het zelf aanbrengen van veranderingen. Als ik even tijd heb loop ik de stappen die genoemd worden even door. Hoor je nog. Voor dit moment alvast dank.


Werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan blijf je eigenlijk altijd internet houden. In de Experiabox kan je bijna niets wijzigen waardoor je op een bekabeld aangesloten pc of laptop geen internet meer hebt. Dan moet je echt heel raar doen.

Welke Experiabox heeft u? En heeft u versterkers? 


Ik heb een V10 box. Eventueel kan ik een kabel leggen van de pc naar de box. Wat bedoelt u met versterkers (aangesloten op de pc?> dat heb ik niet) . Ik heb gewoon geluid via beeldscherm


Ik bedoel WiFi versterkers. Experia WiFi's of SuperWiFi's. 

Of deze misschien? 

 


Op de v10 kun je 5 GHz een andere naam geven dan 2,4 GHz WiFi. Dit moet ergens mij tabblad Geavanceerd ofzo. Ik heb geen v10 in huis, dus ik kan het niet precies zeggen.