Skip to main content
Beste forum lezer, ik heb een abonnement bij KPN met interactieve TV/internet en een digitenne-abonnement op mijn huisadres:



in het weekend ben ik regelmatig op de camping in Zeeland postcode 4323NA huisnummer 12A Ellemeet.

WIFI is op deze locatie zéér slecht.



Ik heb op deze locatie ook geen contact met een FON hotspot.



Is er een mogelijkheid om mijn abonnement aan te vullen met een WIFI abonnement, zodat ik op de camping mijn digitale krant e.d. kan lezen.





M.v.g. Ton de Bok
Wifi abonnementen behalve Fon bestaan niet.

De meest eenvoudige oplossing is een smartphone instellen als wifi hotspot.
Bedankt voor je antwoord, de mogelijkheid van hotspot met mijn telefoon gebruik ik af en toe, maar dan gaat het wel erg snel met mijn abonnement van 4GB waar meerdere personen van mijn gezin en gasten op aansluiten.



Ik had gehoopt op een oplossing die ik nog niet kende.





M.v.g. Ton
Een losse mobiele modem/router met een data simkaart die heeft KPN in abonnement vorm. Dat zou bij geregeld bezoek lonend kunnen zijn. Veel meer opties zijn er niet en komt uiteindelijk op hetzelfde neer als de andere oplossing.

https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar



https://m.routershop.nl/3g-4g-modems/cid=3338
Kies dan voor een unlimited abonnement van T-Mobile en tether jouw telefoon met een travelroutertje van GL-iNet.





Zie ook dit bericht.



Zelf gebruik ik met heel veel plezier dit travelroutertje tijdens zakenreizen om in een hotelkamer mijn Chromecast en tablet in het eigen wifi netwerk te plaatsen en zo met de iTV app te kunnen casten.
WIFI is op deze locatie zéér slecht.

Het hang er van af in welk opzicht de wifi slecht is, te weinig signaal cq buiten bereik of te weinig data voor te veel gebruikers.

Bij te weinig signaal kun je een doorgever gebruiken, uit het archief :

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/wifi-op-de-camping-456742
Bedankt voor jullie reacties, ik ga kijken wat voor mij het beste is.
Persoonlijk zou ik nooit voor een dedicated mifi/3G/4G modem gaan.

Daar moeten data abonnement kaartjes in en die zijn per GB een stuk duurder dan een 4G abonnement voor een mobiele telefoon.

Voor een 10GB data abonnement (20GB met KPN Compleet) betaal je per maand €25,- (€20,- met KPN Compleet) en in de periode dat je niet op de camping bent heb je er helemaal niets aan.

Voor een telefoonabonnement met onbeperkt data en onbeperkt bellen betaal je bij T-mobile €35,- per maand.





Trek daar de kosten van jouw huidige abonnement vanaf en je zult zien dat je waarschijnlijk goedkoper bent terwijl je ook elders gewoon onbeperkt data tot je beschikking hebt.

Moet je natuurlijk wel je huidige mobiele abonnement kunnen beëindigen.
Ook in een mifi router kan een gewone sim vanuit de ACM zijn er wel regels opgesteld dat zegt niks of een sim wel of niet werkt. Het zal hoe dan ook verhoging van de huidige databundel bij KPN inhouden of overstappen naar een 'onbeperkt' bundel. Bewust tussen haakjes omdat er sprake is van een dagelijkse beperking.



Kan ik met Go Unlimited echt onbeperkt internetten?

Ja. Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Geldig in Nederland. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers.





Echt unlimited is het dus duidelijk niet, KPN is net zo unlimited daar gaat de snelheid omlaag als je bundel op is.

Reageer