Skip to main content

Goedendag,

Op dit moment heb ik een Fritz!Box 7590 (net ontvangen i.v.m. glasvezel en vervangt mijn Fritz!Box 7583) en heb 3 Zyxel Nebula NAP102 access points.

De WiFi op het modemrouter heb ik uit staan (waarom weet ik eigenlijk niet) en dat verloopt dus via de NAP102's.

Nu vraag ik me eigenlijk af of ik de WiFi op het modemrouter ook niet gewoon aan kan zetten, of ga ik dan conflicten krijgen?
Zelfde SSID etc. zou ik dan uiteraard gaan gebruiken.

Voordeel van het aanzetten om de Fritz!Box zou zijn dat deze dichter bij mijn camera buiten staat en daardoor een betere WiFi-ontvangst zal hebben (hopelijk).

Nadeel…. ?

Wie kan mij hier goed in adviseren? Advies mag ook zijn om die NAP102's te ‘lozen’ hoor :)
Waren vrij prijzig, volgens mij geen rommel, maar wel cloud-based.

Misschien moet je het gewoon proberen om Wifi op de fritzbox aan te zetten en de NAP 102 uit te zetten. Ook de signaalsterkte van de fritzbox kun je zelf bepalen. Zoek maar even in het menu. Heb je te weinig signaal dan de NAP102 als AP configureren. Zelf gebruik naast de Fritzbox 3 Fritz-repeaters en dat wekt moeiteloos samen.


De NAP102 wil ik niet uit hebben, maar ik wil mijn Fritz!Box er gewoon bij hebben.

Die repeaters zie ik geregeld voorbij komen, maar zover mij bekend is een repeater minder goed dan een access point.
Of gaat dat niet op als je die repeaters bedraad gebruikt?

Maar als je ze toch bedraad aansluit die repeaters, waarom dan  geen access point gebruiken?

 


In de laatste zin geef je zelf het antwoord al. Met andere woorden doe wat je het beste lijkt. Je kunt alle kanten op met wifi als je maar een volledige dekking door huis hebt.  Fritz heeft een speciale app in de playstore of appstore die je kunt downloaden en daarmee de beste plaats voor een AP of repeater al of niet bedraad kunt bepalen. Â