Skip to main content

Wat een drama die experia v9!!!

zelf heb ik ongeveer 100 keer kanaal wissels gedaan en en ma een half uur is het weer helemaal niks (zelfs niet als ik naast de WiFi zit)

heeft het 2 a 3 jaar perfect gedaan en nu het laatste jaar echt helemaal ……

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

 

Wat een drama die experia v9!!!

zelf heb ik ongeveer 100 keer kanaal wissels gedaan en en ma een half uur is het weer helemaal niks (zelfs niet als ik naast de WiFi zit)

heeft het 2 a 3 jaar perfect gedaan en nu het laatste jaar echt helemaal ……

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 


Nou, @Peterenmarjolein dan ben je hier op de juiste plek. Ook de topic starter hier heeft problemen met wifi en de V9 ervaren, dat is nu opgelost door de Super Wifi te installeren. Om je goed te helpen heb je een nieuw topic gegeven. Zoals Nick hier ook aangeeft kun je het beste eerst even de KPN Wifi Manager gebruiken. 

Stabiliteit en snelheid wifi hoe zit dat?
Dat het eerst jaren wel goed heeft gefunctioneerd kan te maken hebben met veranderingen in je omgeving. Het succes van een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele (externe) factoren in en rondom je woning. Het draadloze netwerkverkeer gaat door de lucht over een bepaalde frequentie. Die netwerken kunnen elkaar wegdrukken. Ook wordt wifi onderweg gehinderd door signalen van andere apparaten. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Ook obstakels zoals; muren, staal en beton moet het netwerk doorheen gaan. Isolatiemateriaal hebben ook een negatief effect op het wifi-signaal. Zo kun je in elke ruimte, ook verschillende uitkomsten van snelheden meten. Dat is afhankelijk van de afstand van het apparaat tot het modem en alle bovengenoemde storingsbronnen die het draadloze signaal moet overbruggen. Ieder huis en huishouden is verschillend, de een heeft meerdere storingsbronnen dan de ander. We kunnen je helpen met advies op maat door de KPN Wifi Manager. Dat is een online tool die we hebben ontwikkeld om je te helpen wifi bij je thuis te verbeteren. Eerst meet je de wifi-kwaliteit in een aantal verschillende ruimtes. Je geeft antwoord op een paar korte vragen en je loopt door je huis om je internetsnelheid te meten. De Wifi Manager geeft je daarna advies passend bij jouw woonsituatie. Wil je dat eerst eens proberen?

Meer info over trage wifi lees je op: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi :)

 


De WiFi manager meerdere malen gebruikt… zelfs nu tussendoor maar even op 4g gegaan en ik zit naast de WiFi !!!!! Echt een drama ding geworden!!!!

 


Ps waarom kan de super WiFi niet in de experia zelf zitten!!! Heb alleen op de bank naast de experia WiFi nodig.

niet op zolder bed of badkamer!

gewoon een router die het doet?


Heeft u andere apparatuur in de nabijheid van de Experiabox staan? Het beste is om bij de Experiabox geen andere apparatuur te hebben staan. Want dit kan storing opleveren voor de WiFi.


Heb in al die jaren niks veranderd aan mijn opstelling met apparatuur .

aangezien kpn hier niks mee kan denk ik dat ik het beste zelf een nieuwe router moet aanschaffen … iemand opties???  één waar ik de tv op kan!

 

mvg peter


Als je naast de Experiabox V9 zit en geen verbinding krijgt op wifi, is dat niet goed. Mogelijk is hij vastgelopen en heeft de laatste update(s) niet ontvangen waardoor hij minder presteert dan voorheen.
Om dat op te lossen biedt een harde reset vaak uitkomst. Zou je onderstaande stappen eens willen doorlopen: 

Reset van de KPN Experia Box V9

 

48d3765c-4e7a-4226-915f-a921bcc53aa9.png

  1. Steek een pen of ander puntig voorwerp  een aantal seconden in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem
  2. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
  3. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
  4. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
  5. Als de reset goed is uitgevoerd branden de lampjes: PowerBroadband en Internet. Je kunt nu weer gebruik maken van het modem :) 

Ik ben erg benieuwd of jullie na de reset weer op de wifi kunnen. Het is dan ook niet onverstandig om de Experiabox even te verplaatsen wanneer deze tussen ander apparatuur staat. Een meter kan al heel wat verschil maken. Laat je ons hier weten wat de uitkomst is? We horen het graag :)


Hoi @Peterenmarjolein, is het gelukt met de reset? We zijn erg benieuwd hoe het er nu voorstaat. Mocht je nog advies nodig hebben, dan helpen we je graag verder :) 


Helaas!!! Hij doet het even en daarna moet ik weer een kanaal wissel doen of resetten …. heel jammer!!!

nu de komende dagen bezig met een verbouwing. Dus over een paar dagen mij er maar (WEER) eens in verdiepen…

heb het idee dat die v9 gewoon niet ok is...


Helaas!!! Hij doet het even en daarna moet ik weer een kanaal wissel doen of resetten …. heel jammer!!!

nu de komende dagen bezig met een verbouwing. Dus over een paar dagen mij er maar (WEER) eens in verdiepen…

heb het idee dat die v9 gewoon niet ok is...


Uit mijn ervaring kun je beter helemaal geen experiabox hebben maar een fritzbox (in ieder geval voor dsl).
Had tot maandag een experiabox v10a echt een drama ding.
De experiabox v9 heeft voor wifi echt alleen een 2,4ghz frequentie en als er veel andere signaleren in de buurt zitten gaat dit natuurlijk storen dit heb je minder op de 5ghz frequentie.

Voor wifi raad ik de accesspoints van ubiquiti aan.
Ik heb zelf de ac pro en nanohd op dit moment en dat werkt echt perfect heb heel ver bereik met een hele mooie snelheid voor wat mijn verbinding waard is.



 


Het Peterenmarjolein, jammer dat het niet de gewenste oplossing is. Wanneer je er tijd voor hebt is de KPN Wifi Manager rustig doorlopen en daar de tips en adviezen goed opvolgen raadzaam. Veel gebruikers worden uitstekend geholpen door onze online tool wanneer je dit trouw opvolgt.  Dat zal tijdens de verbouwing wel wat lastig worden, dan heb je andere zaken aan je hoofd.  Mocht helemaal niks meer lukken dan is het advies van Brian Duister mogelijk de oplossing.   


Heeft u andere apparatuur in de nabijheid van de Experiabox staan? Het beste is om bij de Experiabox geen andere apparatuur te hebben staan. Want dit kan storing opleveren voor de WiFi.

Dit hoeft niet persée apparatuur van jezelf te zijn. In mijn geval bijvoorbeeld zijn de huizen gespiegeld en hebben de buren een access point vlak tegenover staan en komt die knetterhard binnen ondanks de dragende betonmuur er tussen.

Ik heb zelf een access point op de 1-ste verdieping, bijna midden in het huis, en vrijwel overal een goed signaal. Zoals de radio techneuten plegen te zeggen, there is no place like free space. :wink:

Even de gesimplificeerde technische achtergrond, als apparaten te dicht bijelkaar staan kunnen ze er voor zorgen dat de ontvangers ‘doof’ worden waardoor apparaten op afstand slechter kunnen communiceren.

Echter, op de bank naast de box zou normaliter geen probleem mogen zijn, dan zit er wel een heel serieuze stoorzender in de buurt. Je hebt niet toevallig een ‘draadloze videozender’ in gebruik?


Hey @Peterenmarjolein, hoe staat het er nu voor? Is het gelukt om de wifi manager te doorlopen en de adviezen op te volgen? :) 


Ga het morgen weer proberen Nadia.

bedankt voor het vragen 👍.

de verbouwing zit er bijna op.

ik hou je op de hoogte 😉


de verbouwing zit er bijna op.

Wat moet dat heerlijk zijn, weer wat comfort in huis deze zomer ;)

Ik wacht je reactie rustig af, succes nog met de verbouwing! 


Reageer