Skip to main content

Hallo,

Ik merk de laatste tijd te vaak dat de wifi op zolder zeer traag is en af en toe een aantal seconden helemaal wegvalt. Het lijkt erger te worden de laatste weken. We hebben op de 1e verdieping een superwifi punt aangesloten met de kabel. Enig idee wat dit probleem zou kunnen verhelpen?

 

gr Maarten

Welk modem heb je en weet je zeker dat je met de super wifi verbonden bent?


@Joep1965 de KPN box 12.

ehm goede vraag, daar ging ik vanuit aangezien de kpn monteur het ingesteld heeft. Waar kan ik aan zien dat ik met de super wifi verbonden ben?


Heb je maar één super wifipunt??


@Joep1965 correct


Super wifi losmaken.  Modem resetten, super wifi weer aansluiten en ook resetten.  Ben benieuwd of dat gaat werken. 


@Maarten94 Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Joep1965 je al op weg aan het helpen was! Is het met zijn tips gelukt om de verbinding op zolder beter te krijgen? 


Hallo @Rutger_ 

helaas heeft de tip van @Joep1965 geen effect gehad. Er is geen verschil te onderkennen. Nog steeds erg traag en valt regelmatig weg.

 

gr Maarten


Hallo @Rutger_  bent u er nog?

Helaas is het nog steeds drama met die wifi hier op zolder….

 

Gr Maarten


@Maarten94 Ik ben er zeker nog, het kan op het forum wat langer duren voor je een reactie krijgt. De bedoeling van het forum is dan klanten elkaar helpen, en als dat niet lukt dan probeert een moderator te helpen. 

Mocht je sneller contact willen dan kan dit ook via 0800-0402. Of via de chat via https://www.kpn.com/service.htm

Uiteraard help ik je ook hier graag verder, maar het zou hier dus wat langer kunnen duren :)

Is de wifi echt alleen op zolder slecht? En dus op het moment dat je meer in de buurt bent van het Superwifi punt, wordt het dan beter? 

 


Hallo @Rutger_  bent u er nog?

Helaas is het nog steeds drama met die wifi hier op zolder….

 

Gr Maarten

Het is een forum en geen chat. een reactie kan dus even duren.


@Rutger_ aha oke duidelijk, bedankt.

 

Op zolder is het zeer slecht, het wordt beter op de 1e verdieping (waar het wifi punt staat), maar dat zou in theorie ook kunnen komen doordat je dichter bij de kpn box 12 komt (die op de begane grond hangt) denk ik…. Zou het kunnen werken om het wifi punt naar zolder te verplaatsen? Of verwacht je dan dat de wifi op de 1e verdieping te traag gaat worden? Of andere mogelijkheden die de situatie kunnen verbeteren?

 

Gr Maarten


Staat de box 12 in de meterkast in de gang? Het mooiste zou zijn de box 12 in de gang. Liever niet in de meterkast.  De eerste super wifi op de 1ste overloop en de 2de super wifi op de 2de overloop. Ze moeten echt een goede verbinding hebben met elkaar als je ze draadloos heb.


@Joep1965 de box 12 staat inderdaad in de meterkast… 

helaas heb ik maar 1 superwifi punt, kon ik toen voor kiezen bij het afsluiten van abbonement. Echter zit deze wel aan de kabel, niks draadloos dus


Ik raad je aan om opnieuw te beginnen.  Haal de super wifi los van het modem. Reset het modem en sluit de super wifi weer aan. Resetknopje ingedrukt houden tot ie opnieuw start.  10 minuten laten staan. Ben benieuwd of dat wat doet.


@Joep1965 dit heb ik van de week meteen gedaan toen jij het adviseerde. Helaas zonder resultaat. Of bedoel je dat ik dit nog een keer moet doen?

 

voor de zekerheid: met haal de superwifi los van het modem bedoel je los van de internetkabel waaraan die aangesloten zit op de 1e verdieping?


Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn? Het Admin Password staat achterop de KPN Box. 


@Nick83 goedemorgen, dat kan ik… wat is de vervolgstap?

Mvg


@Maarten94 OP de eerste verdieping zet je een switch en steekt daar je Superwifi in.

Je trekt een UTP kabel naar zolder die je ook in die switch steekt en sluit daar een 2e superwifi punt op aan. Mooier kan ik het niet maken :grinning: SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR wifi.


@Nick83 goedemorgen, dat kan ik… wat is de vervolgstap?

Mvg

Welke firmware staat er op? Misschien al SGEJ10000448?


@tonymelony als er geen alternatief is moet ik het overwegen nog een wifipunt aan te schaffen ja. Dank.

 

@Nick83 ik zie dat SGEJ10000312 er op staat. Wat zegt dit?

 

 


@Maarten94 Dat zegt dat je dezelfde software versie hebt als mij en nog niet de update naar versie SGEJ10000448 met alle mogelijke problemen. 


@Maarten94 Je zou wellicht ook kunnen proberen onze Wifi Manager nog eens te doorlopen. Wellicht dat hier een oplossing voor je uit komt.