Skip to main content

Sinds brabantnet over ging in KPN is de WIFI slecht.

Na enkele maanden toch maar een WIFI versterker gekocht bij KPN.

Maar helaas op de eerste verdieping hele slecht verbinding ook na meerdere keren de WIFI manager gebruikt te hebben,valt het op mijn zoon zijn kamer weg heeft mijn dochter wel WIFI en vice versa.

ZOJUIST KPN tv en internet gebeld (een gesprek van 44 Minuten!!!!!!!) die sturen je eerst naar de manager (die bij mij al overuren heeft gedraait) en daarna de modem en versterker opnieuw opstarten (wat ik zelf ook al meerdere keren heb gedaan).

GEEN resultaat ,ik zit op de begaande grond op nog geen 2 meter van de modem(router) en heb SLECHTS 1 van de 5 streepjes, mijn overbuurman's  WIFI geeft zelfs 1 streepje meer dan mij eigen WIFI!!!!

Ik hoop NU eindelijk eens gehoord te worden en dat KPN eens ACTIE onderneemt en dan niet maar weer alles opstarten en WIFI manager erop los laten wat dat is GEEN oplossing.

Hij zal wel geüpdate zijn. En die laatste update ... is niet zo fris...


Hij zal wel geüpdate zijn. En die laatste update ... is niet zo fris...

Waar baseer je dat op?


Is de KPN WiFi "versterker" met een netwerkkabel op de V10 aangesloten of via WiFi?

Hoe branden de lampjes op de KPN WiFi "versterker"

Meet ook eens de veldsterkte op 1,5 meter afstand van de KPN WiFi "versterker" met een zichtlijn tussen de apparaten.

Doe dat ook eens op 1,5 meter van de V10.

Hoeveel dBm meet je?

 


Hoi @200000, welkom! Ik heb het topic doorgelezen en ik kan me voorstellen dat je een oplossing wilt. Heb je kans gezien om de aanvullende tests die wjb zaterdag voorstelde uit te voeren?


@Erik_  @wjb 

De versterker is met een utp kabel verbonden,  

De bovenste is van de versterker de onderste van de v10 beide vanaf 1,5 meter gemeten.


De bovenste is van de versterker de onderste van de v10 beide vanaf 1,5 meter gemeten.

Dat kan niet immers het getoonde MAC adres is in beide gevallen hetzelfde.

Dat MAC adres lijkt jouw ZTE te zijn. Is die meting gedaan op 1,5 meter afstand met een zichtlijn naar de V10?

Heb je ook de meting t.o.v. de KPN WiFi "versterker"?


Ja sorry ,hierbij de meeting van de versterker.

 


Die ziet er goed uit, zo zou die bij de V10 ook moeten zijn.

Die eerste  (-68dBm) was echt op 1,5 metwr van de V10 met een zichtlijn naar de V10?

Ik heb namelijk het gevoel dat je toen twee keer hetzelfde plaatje hebt geplaatst.


@wjb ja ik gok dat het zelfs nog iets dichterbij was


@wjb ja ik gok dat het zelfs nog iets dichterbij was

Als er op 1,5 meter van de V10 echt maar zo'n -70dBm gemeten wordt dan is er iets mis met de wifi van die V10.

Zou je die meting nog één keer kunnen herhalen?


 


Gelukkig, ik had al zo'n vermoeden dat er iets mis ging met de plaatjes die je plaatste.

Wat ik interessant vind is dat je tijdens de meting bij de KPN WiFi "versterker" een hele slechte wifi verbinding hebt...

...terwijl de meting aangeeft dat er een heel sterk netwerk is.

 

Dit duidt er op dat jouw telefoon in de buurt van de KPN WiFi "versterker" blijkbaar nog steeds met de V10 verbonden is.

Klopt het dat de wifi verbinding weer goed wordt als je daar dan even de verbinding verbreekt en vervolgens weer opbouwt?


Wat de wifi betreft, mijn gsm is geschakeld aan de 5gh kanaal van de v10 vandaar dat de wifi slecht was.

Wat mij op viel is dat bij de tweede meting ,van de v10, op dezelfde plaats er 2 verschilende uitslagen zijn.

Helaas hebben deze metingen nog steeds niet tot een betere wifi op de 1ste verdieping geleid.


Wat de wifi betreft, mijn gsm is geschakeld aan de 5gh kanaal van de v10 vandaar dat de wifi slecht was.

Precies, maar ik neem aan dat de SSID (naam) en wachtwoord van de wifi op de V10 en de KPN WiFi "versterker" hetzelfde is en dan zou jouw telefoon uit zichzelf moeten switchen naar de KPN WiFi "versterker".

Nogmaals de vraag:

Klopt het dat de wifi verbinding weer goed wordt als je daar dan even de verbinding verbreekt en vervolgens weer opbouwt?


Toen ik zag dat de wifi op mijn gsm slecht was ben ik hnandmatig overgegaan naar de 2gh over gegaan dit deed de gsm niet zelf terwijl idd naam en ww hetzelfde zijn als van de v10.


Toen ik zag dat de wifi op mijn gsm slecht was ben ik hnandmatig overgegaan naar de 2gh over gegaan dit deed de gsm niet zelf terwijl idd naam en ww hetzelfde zijn als van de v10.

Waarom ben je dan overgegaan naar 2.4GHz, de KPN WiFi "versterker" heeft toch ook 5GHz?

Nogmaals:

Ga met je telefoon voor de V10 staan en zet de wifi aan op jouw telefoon.

De telefoon heeft nu een 5GHz verbinding met de V10. Klopt dat?

Loop met de telefoon naar de KPN WiFi "versterker".

De wifi indicator geeft aan dat de verbinding slecht is. Klopt dat?

Zet de wifi op jouw telefoon uit en na een paar seconden weer aan.

De telefoon heeft nu een 5GHz verbinding met de KPN WiFi "versterker". Klopt dat?

De wifi indicator geeft aan dat de verbinding goed is. Klopt dat?

 

Wat is het merk en type van jouw telefoon?


Toen ik zag dat de wifi op mijn gsm slecht was ben ik hnandmatig overgegaan naar de 2gh over gegaan dit deed de gsm niet zelf terwijl idd naam en ww hetzelfde zijn als van de v10.

Waarom ben je dan overgegaan naar 2.4GHz, de KPN WiFi "versterker" heeft toch ook 5GHz?

Nee ,of die staat niet aan dat zou ook kunnen moet ik straks even na kijken.

Nogmaals:

Ga met je telefoon voor de V10 staan en zet de wifi aan op jouw telefoon.

De telefoon heeft nu een 5GHz verbinding met de V10. Klopt dat?

Ja dat klopt.

Loop met de telefoon naar de KPN WiFi "versterker".

De wifi indicator geeft aan dat de verbinding slecht is. Klopt dat?

Ja klopt ook.

Zet de wifi op jouw telefoon uit en na een paar seconden weer aan.

De telefoon heeft nu een 5GHz verbinding met de KPN WiFi "versterker". Klopt dat?

Nee heb alleen verbinding mat de 2 gh.

De wifi indicator geeft aan dat de verbinding goed is. Klopt dat?

Met de 2 gh welja

Wat is het merk en type van jouw telefoon?

Samsung A50.

 


Helder, dus jouw Samsung A50 schakelt blijkbaar niet zelfstandig over van de V10 naar de KPN WiFi "versterker".

Kan jij eens screenshots plaatsen van de instellingen op jouw KPN WiFi "vertsterker"?

 


 


Zet in ieder geval een vinkje bij "Verbreken zwakke WiFi clients" zodat jouw mobiele apparaten automatisch naar de V10 gedrukt worden als je naar beneden gaat.

Verder doe je er verstandig aan om zowel op de V10 als op de KPN WiFi "versterker" de SSID's van 2.4GHz en 5GHz verschillend van elkaar te maken door bijvoorbeeld "-2.4" achter de SSID voor 2.4GHz te plaatsen.

Apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen moeten dan wel opnieuw ingesteld worden en apparaten die 5GHz ondersteunen zullen alleen nog maar met 5GHz verbinden.

Je kunt bandsteering dan ook uit zetten op de KPN WiFi "versterker".


Gedaan,alleen het hoofd "probleem” <slechte tot geen wifi op de eerste verdieping,is hier niet mee opgelost :-(

 


@Erik_  Geen oplossing van de KPN uit?


Ik heb even je gesprek met wjb afgewacht. Fijn dat zo de instellingen verder geoptimaliseerd konden worden. Naar ik begrijp heb je de V10 op de begane grond en de Wifi Versterker op zolder. Is op die beide verdiepingen de wifi nu goed?

Verder ervaar je, ook met deze aangepaste instellingen, dat de wifi op de tussenliggende eerste verdieping nog slecht is? Ik vermoed dat er dan toch niets anders op zit dan daar ook een wifi access point te plaatsen. Je zou daarvoor Experia Wifi of Superwifi kunnen gebruiken. Alleen zullen die de wifi van de V10 uitschakelen dus dan heb je er twee nodig. Wat toch wel weer een kostenpost is. Je kunt de Wifi Manager (nog) een keer doorlopen. Als die ook nog vindt dat de wifi daar onder de maat is, dan kan het zijn dat je gratis Experia Wifi krijgt. Als dat niet het geval is, dan zou ik aanraden om een access point van een andere partij aan te schaffen en die op de verdieping te plaatsen.